Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Montaż dodatkowego gniazda zasilania

       

        Żeby pozbyć się rozdzielacza i ograniczyć ilość plątających się przewodów (CB, GPS, ładowarka do telefonu...) oraz umożliwić korzystanie z zasilania pasażerom na tylnym siedzeniu, postanowiłem zamontować dodatkowe gniazdo zasilania, w tylnej części konsoli środkowej. Cała praca polega na wymontowaniu konsoli, przymocowaniu gniazda i podpięciu go do instalacji.

TUTAJ można zobaczyć, jak zgodnie z instrukcją serwisową powinien wyglądać proces demontażu.


        I praktyka: Dokładnie tak jak wyżej. Płaskim śrubokrętem wyjmujemy zaślepki a potem śrubokrętem krzyżykowym odkręcamy 4 śrubki. Po odkręceniu wyciągamy przednią część konsoli; w tym celu lekko odchylamy plastiki na bokach w przedniej, dolnej części, wsuwamy palce w miejscu gdzie były śruby i lekko ciągniemy do góry. Spinki odpinają się bez większego wysiłku. Później dźwigamy do góry tylną część (pod podłokietnikiem) i całość bez problemu wychodzi do góry:

         

       

        Teraz odpinanie złączek przewodów. Nie wolno ciągnąć złączek na siłę bo można wyrwać przewody. W każdej złączce jest taki mały (słabo widoczny) plastik (dźwigienka) którą trzeba wcisnąć. Trzeba trochę pokombinować, ale jak się ją wciśnie to wystarczy leciutko pociągnąć żeby złączki puściły.
        Po odpięciu złączek i próbie ich podłączania, nie ma możliwości pomylenia miejsca ich przypięcia. Wtyczka zasilania zapalniczki pasuje tylko do jednego gniazda. Jedno ze złącz podgrzewania siedzeń ma niebieskie gniazdo i wtyczkę, drugie złącze jest czarno-białe. Tak to wygląda po wyjęciu konsoli:

 

        Ponieważ dodatkowe gniazdo miało być zamontowane z tyłu, w górnej części podłokietnika, odpiąłem tylną pokrywę konsoli, która trzyma się na 8 małych (bardzo delikatnych) i 2 większych zaczepach (w kółkach). Później okazało się, że gniazdo u góry się nie zmieści, więc wylądowało niżej (najwyżej jak tylko się dało). Do tego odpięcie  pokrywy nie było potrzebne, ale przynajmniej rozwiercanie poszło gładko.

 

W markecie za parę groszy kupiłem gniazdo do montowania w obudowie, które zamontowałem w pokrywie konsoli:

           Zostało jeszcze podłączenie do instalacji. Zasilanie bierzemy z przewodów do gniazda zapalniczkowego. Do przewodów zapalniczki przylutowałem rozgałęźniki (oprócz dodatkowego gniazda, z tego obwodu zasilane będą również zamontowane na stałe radio CB i przednie czujniki parkowania). Rozgałęźnik zrobiony jest z konektorków w taki sposób, żeby przy podłączaniu nie było możliwości pomylenia PLUSA z MINUSEM:

    Plus dodatkowego gniazda (czerwony) łączymy z białym przewodem a minus (czarny) z czarnym, według schematu:

Sprawdzenie polaryzacji:

        Żeby przyłączyć rozgałęźnik, ścinamy izolację przewodów (tak żeby ich nie przeciąć) i dolutowujemy przewody - można je tylko zawinąć ale nie gwarantuję że się nie oderwą i nie zrobią jakiegoś zwarcia:

Wszystko izolujemy taśmą i chowamy do oryginalnej rurki instalacyjnej:

Po zakończeniu prac, montujemy konsolę w odwrotnej kolejności i cieszymy się kolejnym ulepszeniem...