| Objaw | Procedura diagnostyczna | Sprawdzić również | |
|---|---|---|---|
| Silnika nie można uruchomić  (MIL działa prawidłowo, brak kodu DTC)  | 1. 2. 3. 4.  | Sprawdzić akumulator. Sprawdzić rozrusznik. Sprawdzić ciśnienie paliwa. Usunąć usterkę w obwodzie pompy paliwa.  | 
  | 
| Nie można uruchomić silnika (lampka MIL zapala się i pozostaje zapalona lub w ogóle się nie zapala, brak kodów DTC)  | Usunąć usterkę w obwodzie MIL. | ||
| Lampka MIL zapala się i pozostaje zapalona lub w ogóle się nie zapala, brak kodów DTC | Usunąć usterkę w obwodzie MIL. | ||
| Silnika nie można uruchomić  (MIL działa prawidłowo, brak kodów DTC, świeci się lub miga kontrolka immobilizera)  | Sprawdzić objawy usterek układu immobilizera. | ||
| Silnik można uruchomić, ale natychmiast gaśnie  (MIL działa prawidłowo, brak kodów DTC, świeci się lub miga kontrolka immobilizera)  | Sprawdzić objawy usterek układu immobilizera. | ||
| Utrudnione uruchamianie (lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC)  | 1. 2. 3.  | Sprawdzić akumulator. Sprawdzić ciśnienie paliwa. Sprawdzić obudowę przepustnicy.  | 
  | 
| Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt niskie (lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC)  | 1. 2.  | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. Sprawdzić obroty biegu jałowego.  | |
| Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt wysokie (lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC)  | 1. 2. 3.  | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. Sprawdzić obroty biegu jałowego. Sprawdzić obudowę przepustnicy.  | |
| Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego są poniżej wymaganych, bez obciążenia  (lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC)  | 1. 2.  | Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora. Sprawdzić obudowę przepustnicy.  | |
| Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego są powyżej wymaganych, bez obciążenia  (lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC)  | 1. 2.  | Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora. Sprawdzić czujnik APP.  | |
| Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego spadają podczas kręcenia kołem kierownicy  (lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC)  | 1. 2.  | Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM. Sprawdzić obudowę przepustnicy.  | Układ wspomagania kierownicy |