Usuwanie objawów usterek układu paliwowego i emisji

Gdy w samochodzie występuje jakikolwiek z tych objawów, sprawdzić kody usterek (DTC) za pomocą testera HDS. Jeśli nie jest sygnalizowany DTC, przeprowadzić procedurę diagnostyczną objawu, w podanej kolejności, aż do wykrycia przyczyny usterki.

 

 

 



Objaw Procedura diagnostyczna Sprawdzić również 
Silnika nie można uruchomić
(MIL działa prawidłowo, brak kodu DTC) 
1.
2.
3.
4. 
Sprawdzić akumulator.
Sprawdzić rozrusznik.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.
Usunąć usterkę w obwodzie pompy paliwa. 
  • Niski stopień sprężania
  • Brak iskry zapłonowej
  • Nieszczelność układu dolotu powietrza
  • Zablokowany silnik
  • Zerwanie łańcucha rozrządu
  • Zanieczyszczone paliwo
 
Nie można uruchomić silnika
(lampka MIL zapala się i pozostaje zapalona lub w ogóle się nie zapala, brak kodów DTC) 
Usunąć usterkę w obwodzie MIL.  
Lampka MIL zapala się i pozostaje zapalona lub w ogóle się nie zapala, brak kodów DTC Usunąć usterkę w obwodzie MIL.  
Silnika nie można uruchomić
(MIL działa prawidłowo, brak kodów DTC, świeci się lub miga kontrolka immobilizera) 
Sprawdzić objawy usterek układu immobilizera.  
Silnik można uruchomić, ale natychmiast gaśnie
(MIL działa prawidłowo, brak kodów DTC, świeci się lub miga kontrolka immobilizera) 
Sprawdzić objawy usterek układu immobilizera.  
Utrudnione uruchamianie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.
2.
3. 
Sprawdzić akumulator.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.
Sprawdzić obudowę przepustnicy. 
  • Niski stopień sprężania
  • Nieszczelność układu dolotu powietrza
  • Zanieczyszczone paliwo
  • Słaba iskra
 
Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt niskie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.
2. 
Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
Sprawdzić obroty biegu jałowego. 
 
Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt wysokie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.
2.
3. 
Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
Sprawdzić obroty biegu jałowego.
Sprawdzić obudowę przepustnicy. 
 
Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego są poniżej wymaganych, bez obciążenia
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.

2. 
Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora.
Sprawdzić obudowę przepustnicy. 
 
Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego są powyżej wymaganych, bez obciążenia
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.

2. 
Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora.
Sprawdzić czujnik APP. 
 
Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego spadają podczas kręcenia kołem kierownicy
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.
2. 
Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
Sprawdzić obudowę przepustnicy. 
Układ wspomagania kierownicy 

Objaw Procedura diagnostyczna Sprawdzić również 
Wahania obrotów biegu jałowego
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.
2.
3.

4.

5.
6.
7. 
Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.
Wersja KN:
Sprawdzić wtryskiwacze.

Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora.
Sprawdzić zawór PCV.
Sprawdzić obudowę przepustnicy.
Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC. 
Zanieczyszczone paliwo 
Przerwy zapłonu lub nierówna praca
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC)
- wersja KN 
1.
2.
3.
4.
5. 
Sprawdzić świece zapłonowe.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.
Sprawdzić wtryskiwacze.
Usunąć usterkę w obwodzie pompy paliwa.
Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC. 
  • Niski stopień sprężania
  • Luz zaworowy
  • Zanieczyszczone paliwo
 
Nieprawidłowy wynik testu emisji
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC)
- wersja KN 
1.

2.
3.
4.
5.
6. 
Sprawdzić trójdrożny katalizator spalin (TWC).
Sprawdzić świece zapłonowe.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.
Sprawdzić wtryskiwacze.
Sprawdzić układ EVAP.
Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC. 
  • Zanieczyszczone paliwo
  • Niski stopień sprężania
  • Ślizgający się/ zerwany pasek rozrządu
 
Mała moc
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.
2.
3.
4.


5.

6. 
Sprawdzić ciśnienie paliwa.
Sprawdzić wkład filtra powietrza.
Sprawdzić obudowę przepustnicy.
Wersja KN:
Sprawdzić trójdrożny katalizator spalin (TWC).

Wersja KN:
Sprawdzić wtryskiwacze.

Wersja KN:
Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC.
 
  • Zanieczyszczone paliwo
  • Niski stopień sprężania
  • Ustawienie wałka rozrządu
  • Poziom oleju silnikowego
 
Silnik gaśnie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1.
2.
3.
4.

5.

6. 
Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
Sprawdzić ciśnienie paliwa.
Sprawdzić obroty biegu jałowego.
Usunąć usterki w obwodzie sygnału czujnika położenia pedału hamulca.
Wersja KN:
Sprawdzić świece zapłonowe.

Wersja KN:
Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC.
 
  • Nieszczelność układu dolotu powietrza
  • Uszkodzona wiązka przewodów i połączenia czujnika
 
Wskaźnik poziomu oleju silnika (pomarańczowy) pozostaje włączony lub miga
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
Sprawdzić czujnik poziomu oleju silnikowego.  
Tester HDS nie łączy się z modułem ECM lub pojazdem Usunąć usterkę w obwodzie złącza DLC.