Wymiana filtra powietrza (silnika)
Wymiana filtra powietrza jest jedną z czynności eksploatacyjnych przewidzianą instrukcją serwisową. Filtr zaleca się wymieniać co 40 tys. km. W warunkach trudnych dodatkowo zaleca się go wyczyścić go co 20 tys. km - "Jazda po drogach pylistych, o luźnej nawierzchni lub pokrytych błotem, śniegiem albo rozmarzającym lodem."
Żeby wymienić filtr, należy w pierwszej kolejności otworzyć maskę samochodu i zlokalizować miejsce jego zamontowania :)
Filtr znajduje się pod plastikową pokrywą, trzymającą się na czterech metalowych, sprężystych zaczepach. Żeby wymiana przebiegała sprawnie dobrze jest odpiąć listwę z przewodami; odpinając złączkę i dwa zaczepy które mocują ją do obudowy filtra:
Po pokrywą widoczny jest stary filtr, który po bezproblemowym wyciągnięciu należy zastąpić nowym:
Tabela z informacjami o producentach i typach filtrów (wyłącznie na podstawie danych z internetu):
Producent | Typ |
Knecht | LX 2123 |
Filtron | AP 104/7 |
Mann | C 2240 |
Purflux | PX A1264 |
K&N | 33-2342 |
K&N (stożek) | 57-0668 |
Pipercross | TUPP1702 |
U siebie założyłem filtr Knecht LX 2123;
Wcześniej założony był OEM-owy filtr Hondy: