JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Wymiana filtra powietrza (silnika)

 

        Wymiana filtra powietrza jest jedną z czynności eksploatacyjnych przewidzianą instrukcją serwisową. Filtr zaleca się wymieniać co 40 tys. km. W warunkach trudnych dodatkowo zaleca się go wyczyścić go co 20 tys. km - "Jazda po drogach pylistych, o luźnej nawierzchni lub pokrytych błotem, śniegiem albo rozmarzającym lodem."

Żeby wymienić filtr, należy w pierwszej kolejności otworzyć maskę samochodu i zlokalizować miejsce jego zamontowania :)

Filtr znajduje się pod plastikową pokrywą, trzymającą się na czterech metalowych, sprężystych zaczepach. Żeby wymiana przebiegała sprawnie dobrze jest odpiąć listwę z przewodami; odpinając złączkę i dwa zaczepy które mocują ją do obudowy filtra:

 

Po pokrywą widoczny jest stary filtr, który po bezproblemowym wyciągnięciu należy zastąpić nowym:

 

Tabela z informacjami o producentach i typach filtrów (wyłącznie na podstawie danych z internetu):

Producent Typ
    Knecht    LX 2123
    Filtron    AP 104/7
    Mann    C 2240
    Purflux    PX A1264
    K&N    33-2342
    K&N (stożek)    57-0668
    Pipercross    TUPP1702

U siebie założyłem filtr Knecht LX 2123;

 

Wcześniej założony był OEM-owy filtr Hondy: