JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Wymiana paska napędowego

10 XI 2018

        Wymiana paska napędowego jest jedną z czynności eksploatacyjnych przewidzianą instrukcją serwisową. Sprawdzenie jego stanu zaleca się ją wykonywać co 40 tys. km. należy sprawdzić czy nie ma pęknięć, innych uszkodzeń, czy widać na nim oznaki zużycia lub nie jest zbyt naciągnięty. Należy sprawdzić położenie wskaźnika jego autonapinacza.
Po oględzinach; sprawdzeniu naciągu, wyglądzie zewnętrznym czy stwierdzeniu tylko kilku niewielkich pęknięć od strony wewnętrznej, w moim przypadku wymiana została wykonana ze względu na lekkie zewnętrzne przetarcie, wiek i przebieg auta.

Umiejscowienie paska wg. EPC: (numer OEM: 04301-RNA-306) oraz zalecenia odnośnie procedury jego wymiany;

 

Stan paska według wskaźnika autonapinacza i zewnętrzne przetarcie;

 

Pasek luzuje się nakładając klucz oczkowy "19' na śrubę napinacza i naciskając na niego w kierunku "do kabiny". Do tej czynności trzeba użyć dość dużo siły, więc nie mając do dyspozycji odpowiednio długiego klucza, trzeba przygotować sobie jakąś przedłużkę, np. z kawałka rury;

 

Po jego zdjęciu dobrze jest sprawdzić wszystkie koła, czy nie nie mają jakiś wyczuwalnych luzów i czy kręcąc się nie wydają żadnych niepokojących odgłosów.

Ze względu na inną długość kupionego paska, producent zaleca inny sposób jego prowadzenia po rolkach silnika;

 

Porównanie długości starego i nowego paska;

Nowy sposób montażu;

Niżej widać zdjęcia silników ze starą i nową metodą prowadzenia paska;

 

Montaż paska przebiegł w kilku próbach od dołu samochodu. Jak okazało się na końcu, najłatwiejsza metoda to nałożenie paska na wszystkie, poza zaznaczonym niżej kołem a dopiero wtedy przesunięcie dźwigni autonapinacza i nasunięcie paska na ostatnie koło;

 

Aby umożliwić paskowi równe ułożenie się na rolkach (przed uruchomieniem silnika) należało pokręcić śrubą wału silnika tak, aby pasek "zatoczył" ok. 2 pełne obroty.

Po uruchomieniu silnika nie dało się ani zauważyć ani usłyszeć żadnych niepokojących objawów pracy nowego paska