Wymiana drążków kierowniczych
01 VII 2018
Z powodu w pojawiających się stuków podczas przejeżdżania przez nierówności na drogach, został wykonany na przegląd przedniego zawieszenia. Odgłosy wydobywające się z zawieszenia bardzo przypominały te, jakie występowały przy wyrobionej maglownicy. W wyniku dokładnych oględzin okazało się, że przyczyną stuków były zużyte przeguby kulowe drążków kierowniczych. Po ich wymontowaniu luz dawało się wyczuć "w rękach". W ruchu przegubów między nowymi a starymi drążkami można było wyczuć bardzo dużą różnicę.
Umiejscowienie i numery OEM wg. EPC: 53010-SMG-E01 i 53011-SMG-E01;
Opis wymiany na podstawie instrukcji serwisowej;
Wymiana drążków oraz ustawienie zbieżności wykonane zostało w Honda Team Kokotów.
Po odkręceniu kół praca polegała na;
- odkręceniu końcówek kierowniczych
- zdjęciu osłon gumowych przegubów;
- odkręceniu drążków
- i zamontowaniu w ich miejsce nowych;
Serwis zaproponował i zamontował drążki firmy MOOG o numerach HO-AX-7910 i HO-AX-7911;
Na koniec ustawienie zbieżności:
Po zakończeniu prac z samochodu udało się pozbyć kolejnego źródła hałasu.