Naprawa maglownicy
Z powodu w
pojawiających się stuków podczas przejeżdżania przez nierówności na drogach auto
wylądowało na przeglądzie zawieszenia w jednym z niezależnych zakładzie
specjalizującym się w naprawach samochodów marki Honda. W wyniku przeglądu
okazało się, że przyczyną stuków była przekładnia kierownicza (maglownica). Po
wymontowaniu maglownicy z samochodu luz między listwą a obudową dawało się
wyczuć "w rękach". Aby
ograniczyć koszty, zamiast wymieniać przekładnię na nową, stara została oddana
do regeneracji. Najczęstszą przyczyną powstawania odgłosów z podwozia jest wyrabiająca się tuleja prowadząca
wewnątrz obudowy przekładni i prowadnica listwy
zębatej (kamień).
Regeneracji została wykonana w
www.maglownica.com.pl a sama wymiana w Honda Team Kokotów.
Praca polegała na zdemontowaniu "wózka" przekładni i odkręceniu maglownicy z
zmocowania. A po wykonaniu regeneracji ponowny montaż i ustawienie zbieżności.
Na zdjęciach niżej widać jak wygląda demontaż maglownicy:
Maglownice od różnych wersji samochodu różnią się od siebie min. długością
listwy zębatej, z czego może
później wynikać problem z ustawieniem zbieżności. W związku z tym, kupując
zregenerowaną przekładnię należy upewnić się, że na 100% będzie pasowała do
naszego samochodu. Tak wygląda budowa maglownicy według
EPC i instrukcji
serwisowej i :
Ponieważ powodem stukania były wyrobione elementy metalowe, aby "poprawić
fabrykę" i na przyszłość uniknąć hałasu przekładni, prowadnica listwy zębatej
została wykonana z teflonu. Wygląda mniej więcej jak na zdjęciu niżej:
Obrazek zostały pobrany ze strony:
http://mechanikazamosc.pl
Zamiast pierścienia prowadnicy według wzoru orginału, został wykonany nowy
metalowy sprężysty pierścień - samo kasujący luzy przez wykonanie na nim
częściowych nacięć wzdłuż osi listwy - dodatkowo zaopatrzony w gumowe
oringi.
Nowa maglownica po regeneracji została wypiaskowana i pomalowana:
Osłony gumowe zostały zmienione na inne, (pasują od
Mitsubishi Galanta 1992-2006, ozn. B-26114), ale ze względu na
jakość wykonania (cienka guma)ponownie na miejsce wróciły orginalne.
Na zdjęciu niżej widać starą tuleję i prowadnicę;
Wymiana osłon przekładni:
Zdjęcia z montażu przekładni:
Na koniec została jeszcze do zrobienia zbieżność:
Po zakończeniu prac z samochodu udało się pozbyć kolejnego źródła hałasu.