JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Naprawa maglownicy

 

        Z powodu w pojawiających się stuków podczas przejeżdżania przez nierówności na drogach auto wylądowało na przeglądzie zawieszenia w jednym z niezależnych zakładzie specjalizującym się w naprawach samochodów marki Honda. W wyniku przeglądu okazało się, że przyczyną stuków była przekładnia kierownicza (maglownica). Po wymontowaniu maglownicy z samochodu luz między listwą a obudową dawało się wyczuć "w rękach".

Aby ograniczyć koszty, zamiast wymieniać przekładnię na nową, stara została oddana do regeneracji.

Najczęstszą przyczyną powstawania odgłosów z podwozia jest wyrabiająca się tuleja prowadząca wewnątrz obudowy przekładni i prowadnica listwy zębatej (kamień).
Na zdjęciu niżej widać starą tuleję i prowadnicę;

Regeneracji została wykonana w www.maglownica.com.pl a sama wymiana w Honda Team Kokotów.

Praca polegała na zdemontowaniu "wózka" przekładni i odkręceniu maglownicy z zmocowania. A po wykonaniu regeneracji ponowny montaż i ustawienie zbieżności.

Na zdjęciach niżej widać jak wygląda demontaż maglownicy:

 

   

  Maglownice od różnych wersji samochodu różnią się od siebie min. długością listwy zębatej, z czego może później wynikać problem z ustawieniem zbieżności. W związku z tym, kupując zregenerowaną przekładnię należy upewnić się, że na 100% będzie pasowała do naszego samochodu.

Tak wygląda budowa maglownicy według EPC i instrukcji serwisowej i :

Ponieważ powodem stukania były wyrobione elementy metalowe, aby "poprawić fabrykę" i na przyszłość uniknąć hałasu przekładni, prowadnica listwy zębatej została wykonana z teflonu. Wygląda mniej więcej jak na zdjęciu niżej:

Obrazek zostały pobrany ze strony: http://mechanikazamosc.pl

Zamiast pierścienia prowadnicy według wzoru orginału, został wykonany nowy metalowy sprężysty pierścień - samo kasujący luzy przez wykonanie na nim częściowych nacięć  wzdłuż osi listwy - dodatkowo zaopatrzony w gumowe oringi.

Nowa maglownica po regeneracji została wypiaskowana i pomalowana:

 

Osłony gumowe zostały zmienione na inne, (pasują od Mitsubishi Galanta 1992-2006, ozn. B-26114), ale ze względu na jakość wykonania  (cienka guma)ponownie na miejsce wróciły orginalne.

 

Wymiana osłon przekładni:

   

Zdjęcia z montażu przekładni:

 

Na koniec została jeszcze do zrobienia zbieżność:

 

Po zakończeniu prac z samochodu udało się pozbyć kolejnego źródła hałasu.