Osłona termiczna tłumika
Po kilku latach eksploatacji samochodu, podczas jazdy pojawiły się dobiegające z tyłu samochodu odgłosy stukania, lub specyficznego rodzaju głośnego turkotania.
Odgłosy pojawiały się najczęściej podczas hamowania, jazdy po nierównościach albo przy drganiach silnika.
Przyczyną powstawania hałasu było uderzanie o tylny tłumik oderwanej od nadwozia osłony termicznej tego tłumika.
Osłona wykonana jest z bardzo cienkiego aluminium, przymocowanego na sześciu śrubach (pod klucz "10"). Na wskutek drgań i temperatury zerwały się mocowania aż w pięciu miejscach; po dwa na dole i górze, oraz jedno z boku osłony.
Widok przed i po odkręceniu niektórych śrub:
Kilka zerwanych fragmentów osłony które były zamocowane do karoserii:
Całość prac daje się wykonać bez ściągania tłumika (na kanale lub podnośniku). Niestety dostęp do śrub jest bardzo trudny (szczególnie dwóch w górnej części osłony) i wykonanie całej pracy zajmuje sporo czasu.
Praca polegała na wykręceniu śrub mocujących (klucz "10") i używając szerokich podkładek (u mnie zrobionych z blachy nierdzewnej) ponownym przykręceniu osłony do karoserii. Śruby zostały zmienione na nowe:
Między innymi dlatego do odkręcania i przykręcania śrubek trzeba było użyć różnego rodzaju kluczy: