Test wejściowy sterowania tempomatem (ECM)

1. Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC.

2. Włączyć  zapłon (II).

3. Upewnić się, że HDS komunikuje się z pojazdem i modułem ECM. W przeciwnym razie należy usunąć usterkę obwodu DLC.

4. Przejść do DIESEL i sprawdzić kody DTC.

5. Za pomocą HDS wykonać następujące testy, monitorując parametry w menu LISTA DANYCH PGM-FI.

UWAGA: Częstą przyczyną usterek okresowych są niepewne połączenia w obwodzie. Monitorować sygnały wejściowe tempomatu, zagiąć ich obwody i zapisać, czy jakiś wynik testu ulegnie zmianie.

Sprawdzany sygnał  Warunki testu  Parametr: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
Czujnik położenia pedału hamulca  Pedał hamulca wciśnięty, następnie zwolniony  Kontrolka CZUJNIKA CRUISE BRAKE powinna wskazywać wyłączenie po wciśnięciu pedału hamulca, a włączenie po zwolnieniu pedału hamulca. 
  • Uszkodzony  czujnik położenia pedału hamulca
  • Przepalony bezpiecznik nr 3 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą
  • Przerwa w przewodzie między modułem sterującym silnika (ECM) a czujnikiem położenia pedału hamulca
  • Zwarcie przewodu z masą między ECM i czujnikiem położenia pedału hamulca
 
Sygnał czujnika położenia pedału sprzęgła  Pedał sprzęgła wciśnięty, następnie zwolniony  CZUJNIK SHIFT/CLUTCH powinien wskazywać wyłączenie po naciśnięciu pedału sprzęgła, a włączenie po zwolnieniu pedału sprzęgła. 
  • Uszkodzony czujnik położenia pedału sprzęgła
  • Przerwa w przewodzie między ECM a czujnikiem położenia pedału sprzęgła
  • Przewód zwarty do masy między ECM a czujnikiem położenia pedału sprzęgła
  • Słaba masa w punkcie G401
 
Sygnał głównego wyłącznika tempomatu  Przełącznik główny tempomatu włączony i wyłączony  WYŁĄCZNIK GŁÓWNY TEMPOMATU powinien wskazywać włączenie przy włączonym przełączniku głównym tempomatu, a wyłączenie przy wyłączonym przełączniku głównym tempomatu. 
  • Uszkodzony przełącznik zespolony tempomatu
  • Przerwa w przewodzie między modułem sterującym zestawu wskaźników i przełącznikiem zespolonym tempomatu
  • Przewód zwarty do masy między modułem sterującym zestawu wskaźników i przełącznikiem zespolonym tempomatu
 
Sygnał przełącznika set  Przełącznik set/decal naciśnięty i zwolniony  PRZEŁĄCZNIK SET TEMPOMATU powinien znajdować się w położeniu włączonym przy naciśniętym przełączniku set/decel, a wyłączonym przy zwolnionym przełączniku set/decel. 
  • Uszkodzony przełącznik zespolony tempomatu
  • Przerwa w przewodzie między modułem sterującym zestawu wskaźników i przełącznikiem zespolonym tempomatu
  • Przewód zwarty do masy między modułem sterującym zestawu wskaźników i przełącznikiem zespolonym tempomatu
 

Sprawdzany sygnał  Warunki testu  Parametr: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
Sygnał przełącznika resume  Przełącznik resume/accel naciśnięty i zwolniony  PRZEŁĄCZNIK RESUME TEMPOMATU powinien znajdować się w położeniu włączonym przy naciśniętym przełączniku resume/accel, a wyłączonym przy zwolnionym przełączniku resume/accel. 
  • Uszkodzony przełącznik zespolony tempomatu
  • Przerwa w przewodzie między modułem sterującym zestawu wskaźników i przełącznikiem zespolonym tempomatu
  • Przewód zwarty do masy między modułem sterującym zestawu wskaźników i przełącznikiem zespolonym tempomatu
 
Sygnał przełącznika cancel  Przełącznik cancel naciśnięty i zwolniony  PRZEŁĄCZNIK CANCEL TEMPOMATU powinien znajdować się w położeniu włączonym przy naciśniętym przełączniku cancel, a wyłączonym przy zwolnionym przełączniku cancel.  Uszkodzony przełącznik zespolony tempomatu 
Sygnał kontrolki tempomatu  Uruchomić silnik, włączyć wyłącznik główny tempomatu i wykonać jazdę samochodem z prędkością ponad 40 km/h. Nacisnąć przycisk Set, a następnie Cancel tempomatu.  KONTROLKA TEMPOMATU (CRUISE) powinna być włączona przy włączonym tempomacie, a wyłączona przy wyłączonym tempomacie.  Uszkodzony moduł zestawu wskaźników