Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Zerowanie pamięci modułu sterowania przednich szyb

 

        Czasem zdarza się sytuacja, że przednie szyby nie działają prawidłowo. Aby temu zaradzić należy przeprowadzić procedurę "zerowania pamięci modułu sterowania". Procedura zgodna z instrukcją opisana jest niżej. Przed jej przeprowadzeniem można również spróbować "dociągnąć" szyby do góry i jeszcze przez ok 5 sek. przytrzymać przycisk domykania szyb. Następnie po całkowitym opuszczeniu szyb również  przez ok 5 sek. przytrzymać przycisk domykania.
Jeżeli ta metoda nie pomoże, należy przeprowadzić zerowanie z godnie z poniższym opisem;

Informacje z "Instrukcji Obsługi":

Po odłączeniu akumulatora, jego rozładowaniu się lub wyjęciu bezpiecznika którejś przedniej szyby funkcja AUTO zostanie wyłączona. Po podłączeniu akumulatora lub założeniu bezpiecznika należy wyzerować układ szyb sterowanych elektrycznie;

1. Uruchomić silnik. Nacisnąć i przytrzymać przełącznik szyby w drzwiach kierowcy, póki szyba nie zostanie całkowicie opuszczona.
2. Odciągnąć przełącznik szyby w drzwiach kierowcy, podnosząc ją całkowicie oraz przytrzymać go przez około dwie sekundy.
3. Powtórzyć powyższe kroki dla szyby pasażera z przodu.

Gdy szyba kierowcy nie działa poprawnie po wyzerowaniu układu, oznacza to usterkę, która musi być usunięta przez ASO Honda.

 

Poniższy opis skopiowany został z "Instrukcji Serwisowej";

1. Zerowanie szyby sterowanej elektrycznie po stronie kierowcy wymagane jest w następujących sytuacjach:

- Wymiana lub naprawa siłownika szyb sterowanych elektrycznie
- Wymiana lub naprawa silnika szyb sterowanych elektrycznie
- Wymiana lub naprawa prowadnicy szyby
- Naprawa lub wymiana szyby drzwi kierowcy
- Odłączenie zasilania od modułu szyb sterowanych elektrycznie przy włączonym przekaźniku czasowym szyb sterowanych elektrycznie.


Procedura:

1. Włączyć zapłon (II).
2. Całkowicie opuścić szybę kierowcy lub pasażera używając funkcji DÓŁ przełącznika szyb sterowanych elektrycznie.
3. Otworzyć drzwi kierowcy lub pasażera z przodu.

UWAGA: 4-7 muszą zostać wykonane w ciągu 5 sekund pomiędzy sobą, zgodnie z rysunkiem:



 

4. Wyłączyć zapłon.
5. Popchnąć i przytrzymać przełącznik opuszczania szyby kierowcy lub pasażera.
6. Włączyć zapłon (II).
7. Zwolnić przełącznik opuszczania szyby kierowcy.

8. Procedurę według punktów 4-7 powtórzyć trzykrotnie.

9. Odczekać 1 sekundę.
10. Upewnić się, że funkcja automatycznego podnoszenia i opuszczania nie działa. Jeśli funkcja automatycznego podnoszenia i opuszczania działa, powrócić do punktu 1.
11. Całkowicie opuścić szybę kierowcy używając funkcji DÓŁ przełącznika szyb sterowanych elektrycznie.
12. Pociągnąć i przytrzymać przełącznik podnoszenia szyby kierowcy aż do całkowitego zamknięcia szyby, a następnie trzymać przycisk dodatkowo 1 sekundę.

13. Sprawdzić, czy moduł szyb sterowanych elektrycznie został zresetowany za pomocą funkcji automatycznego podnoszenia i opuszczania szyby kierowcy.

Jeśli szyba nadal nie działa w trybie automatycznym, powtórzyć procedurę kilka razy, zwracając szczególną uwagę na 5 sekundowe ograniczenie czasowe pomiędzy krokami.


Działanie automatycznej zmiany kierunku

System składa się z przełącznika głównego szyb sterowanych elektrycznie oraz silnika szyby drzwi kierowcy i pasażera z przodu.
Silnik szyby sterowanej elektrycznie po stronie kierowcy zawiera impulsator, który generuje impulsy podczas pracy silnika i wysyła je do modułu sterującego szyby po stronie kierowcy.
Gdy tylko moduł sterujący szyby sterowanych elektrycznie przestanie wykrywać impulsy z impulsatora, moduł zatrzyma silnik szyby i zmieni jego kierunek.
Jeśli szyba jest zamknięta więcej niż w połowie, zostanie otworzona do połowy. Jeśli szyba jest zamknięta mniej niż w połowie, zostanie zatrzymana i cofnięta o około 5 cm.
Zabezpiecza to przed ściśnięciem przeszkody podczas automatycznego podnoszenia.
Funkcja automatycznej zmiany kierunku nie działa, gdy przełącznik znajduje się w górnym położeniu.