JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Test wejściowy kierunkowskazów/świateł awaryjnych (MICU)

 

Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";


1. Sprawdzić bezpiecznik nr 10 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Jeśli bezpiecznik jest uszkodzony, należy go wymienić i przejść do punktu 3.

2. Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu mają żeńskie styki.

 

 

3. Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.
- Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i sprawdzić ponownie system.
- Jeśli styki wyglądają prawidłowo, przejść do punktu 4.

4. Przy odłączonej złączce wykonać poniższe testy wejściowe przy odpowiedniej złączce.
- Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
- Jeśli wszystkie wyniki testów wejściowych są prawidłowe, przejść do punktu 5.
 

Nr styku  Przewód  Warunki testu  Test: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
G2  WHT  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem G2 i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 16 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
G6  BLU  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem G6 i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 22 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
E39  BRN  W każdych warunkach  Połączyć styki G2 i E39 przewodem połączeniowym:
Światła prawego tylnego kierunkowskazu powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G603, G651)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
E40  BLU  W każdych warunkach  Połączyć styki G2 i E40 przewodem połączeniowym:
Światła lewego tylnego kierunkowskazu powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G603)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
F1  BRN  W każdych warunkach  Połączyć styki G2 i F1 przewodem połączeniowym:
Światła prawego przedniego kierunkowskazu powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G201)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
G1  BLU  W każdych warunkach  Połączyć styki G2 i G1 przewodem połączeniowym:
Światła lewego przedniego kierunkowskazu powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G301)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
P1  BRN  W każdych warunkach  Połączyć styki G2 i P1 przewodem połączeniowym:
Kontrolka prawego kierunkowskazu powinna być włączona. 
  • Uszkodzony moduł zestawu wskaźników (szybkościomierz)
  • Uszkodzona kontrolka
  • Przerwa w przewodzie
P6  BLU  W każdych warunkach  Połączyć styki G2 i P6 przewodem połączeniowym:
Kontrolka lewego kierunkowskazu powinna być włączona. 
  • Uszkodzony moduł zestawu wskaźników (szybkościomierz)
  • Uszkodzona kontrolka
  • Przerwa w przewodzie

5. Podłączyć złączki do skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą i przeprowadzić poniższe testy sygnału wejściowego złączek.
- Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
- Jeśli żaden z testów wejściowych nie wykaże niesprawności, prawdopodobnie jest uszkodzony moduł MICU; wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.
 

Nr styku  Przewód  Warunki testu  Test: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
T34  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G503)
  • Przerwa w przewodzie
E6  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G602, G652)
  • Przerwa w przewodzie
E33  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G651)
  • Przerwa w przewodzie
F20  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G401)
  • Przerwa w przewodzie
R1  BLU  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 

Uszkodzona skrzynka bezpieczników pod deską rozdzielczą 

Q11  GRN  Wyłącznik świateł awaryjnych naciśnięty  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Uszkodzony wyłącznik świateł awaryjnych
  • Przerwa w przewodzie
S18  BRN  Przełącznik kierunkowskazu w położeniu prawym  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S18 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Przełącznik kierunkowskazu w położeniu lewym lub neutralnym  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S18 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy
S19  LT GRN  Przełącznik kierunkowskazu w położeniu lewym  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S19 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Przełącznik kierunkowskazu w położeniu prawym lub neutralnym  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S19 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy