Test wejściowy układu sterowania oświetleniem wnętrza (MICU)
Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";
UWAGA: Przed odłączeniem złączek skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą
upewnić się, że zapłon jest wyłączony.
1. Wyłączyć zapłon.
2. Wymontować prawą lub lewą osłonę dolną boczną.
3. Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.
UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu mają żeńskie styki.
4. Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.
-
Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i
sprawdzić ponownie system.
-
Jeśli styki są prawidłowe, przejść do punktu 5.
5. Przy odłączonych złączkach wykonać testy sygnałów wejściowych.
-
Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a
następnie ponownie sprawdzić system.
-
Jeśli wyniki wszystkich testów sygnału wejściowego są prawidłowe, przejść do 6.
Nr styku | Przewód | Warunki testu | Test: Oczekiwany wynik | Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie uzyskania prawidłowego wyniku) |
K4 | LT GRN | W każdych warunkach | Połączyć styk K4 do masy:
Powinno się włączyć oświetlenie sufitowe i stacyjki. |
- Przepalony bezpiecznik nr
17 (7.5 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika - Uszkodzone oświetlenie sufitowe - Uszkodzenie oświetlenia stacyjki - Przerwa w przewodzie |
6. Podłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą, a następnie
przeprowadzić poniższe testy sygnału wejściowego złączki.
-
Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a
następnie ponownie sprawdzić system.
-
Jeśli żaden z testów wejściowych nie wykaże niesprawności, prawdopodobnie jest
uszkodzony moduł MICU; wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.
Nr styku | Przewód | Warunki testu | Test: Oczekiwany wynik | Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie uzyskania prawidłowego wyniku) |
T34 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Słaba masa (G503) - Przerwa w przewodzie |
E6 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V |
- Słaba masa (G602, G652) - Przerwa w przewodzie |
E33 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Słaba masa (G651) - Przerwa w przewodzie |
F20 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Słaba masa (G401) - Przerwa w przewodzie |
E3 | LT GRN | Otwarte przednie drzwi pasażera |
Sprawdzić napięcie między stykiem i
masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Wadliwy wyłącznik przednich drzwi pasażera - Przerwa w przewodzie |
Zamknięte przednie drzwi pasażera |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być 5V lub więcej. |
- Wadliwy wyłącznik przednich drzwi pasażera - Zwarcie do masy |
||
E2 [E17] |
GRY [BRN] |
Otwarte prawe tylne drzwi |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Wadliwy wyłącznik prawych tylnych drzwi - Przerwa w przewodzie |
Zamknięte prawe tylne drzwi |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być 5V lub więcej. |
- Wadliwy wyłącznik prawych tylnych drzwi - Zwarcie do masy |
||
E17 [E2] |
BRN [GRY] |
Otwarte lewe tylne drzwi |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Wadliwy wyłącznik lewych tylnych drzwi - Przerwa w przewodzie |
Zamknięte lewe tylne drzwi |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być 5V lub więcej. |
- Wadliwy wyłącznik lewych tylnych drzwi - Zwarcie do masy |
||
E37 | GRN | Otwarte drzwi kierowcy |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Wadliwy wyłącznik drzwi kierowcy - Przerwa w przewodzie |
Zamknięte drzwi kierowcy |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być 5V lub więcej. |
- Wadliwy wyłącznik drzwi kierowcy - Zwarcie do masy |
||
R6 | PNK | Kluczyk w stacyjce |
Sprawdzić napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Słaba masa (G403) - Wadliwy czujnik kluczyka w stacyjce - Przerwa w przewodzie |
Zapłon wyłączony i kluczyk wyjęty ze stacyjki |
Sprawdzić napięcie między stykiem
i masą: Powinno być 5V lub więcej. |
- Wadliwy czujnik kluczyka w stacyjce - Zwarcie do masy |
||
T23 | WHT | Odblokowany wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy |
Sprawdzić
napięcie między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
- Słaba masa (G501) - Uszkodzenie wyłącznika przycisku blokady drzwi kierowcy - Przerwa w przewodzie |
T24 | LT GRN | Zablokowany wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy |
Sprawdzić
napięcie między stykiem i masą: Powinno być 5V lub więcej. |
- Uszkodzenie wyłącznika przycisku blokady drzwi
kierowcy - Zwarcie do masy |
[ ]: RHD