JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Test wejściowy układu sterowania oświetleniem wnętrza (MICU)

 

Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";


UWAGA: Przed odłączeniem złączek skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą upewnić się, że zapłon jest wyłączony.

1. Wyłączyć zapłon.
2. Wymontować prawą lub lewą osłonę dolną boczną.
3. Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu mają żeńskie styki.


 

 

 

4. Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.
- Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i sprawdzić ponownie system.
- Jeśli styki są prawidłowe, przejść do punktu 5.

5. Przy odłączonych złączkach wykonać testy sygnałów wejściowych.
- Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
- Jeśli wyniki wszystkich testów sygnału wejściowego są prawidłowe, przejść do 6.
 

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie uzyskania prawidłowego wyniku)
K4 LT GRN W każdych warunkach Połączyć styk K4 do masy:
Powinno się włączyć oświetlenie sufitowe i stacyjki.
- Przepalony bezpiecznik nr 17 (7.5 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
- Uszkodzone oświetlenie sufitowe
- Uszkodzenie oświetlenia stacyjki
- Przerwa w przewodzie

6. Podłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą, a następnie przeprowadzić poniższe testy sygnału wejściowego złączki.
- Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
- Jeśli żaden z testów wejściowych nie wykaże niesprawności, prawdopodobnie jest uszkodzony moduł MICU; wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.
 

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie uzyskania prawidłowego wyniku)
T34 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Słaba masa (G503)
- Przerwa w przewodzie
E6 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V
- Słaba masa (G602, G652)
- Przerwa w przewodzie
E33 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Słaba masa (G651)
- Przerwa w przewodzie
F20 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Słaba masa (G401)
- Przerwa w przewodzie
E3 LT GRN Otwarte przednie drzwi pasażera Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Wadliwy wyłącznik przednich drzwi pasażera
- Przerwa w przewodzie
Zamknięte przednie drzwi pasażera Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej.
- Wadliwy wyłącznik przednich drzwi pasażera
- Zwarcie do masy
E2
[E17]
 GRY
[BRN]
Otwarte prawe tylne drzwi Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Wadliwy wyłącznik prawych tylnych drzwi
- Przerwa w przewodzie
Zamknięte prawe tylne drzwi Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej.
- Wadliwy wyłącznik prawych tylnych drzwi
- Zwarcie do masy
E17
[E2]
BRN
[GRY]
Otwarte lewe tylne drzwi Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Wadliwy wyłącznik lewych tylnych drzwi
- Przerwa w przewodzie
Zamknięte lewe tylne drzwi Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej.
- Wadliwy wyłącznik lewych tylnych drzwi
- Zwarcie do masy
E37 GRN Otwarte drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Wadliwy wyłącznik drzwi kierowcy
- Przerwa w przewodzie
Zamknięte drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej.
- Wadliwy wyłącznik drzwi kierowcy
- Zwarcie do masy
R6 PNK Kluczyk w stacyjce Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Słaba masa (G403)
- Wadliwy czujnik kluczyka w stacyjce
- Przerwa w przewodzie
Zapłon wyłączony i kluczyk wyjęty ze stacyjki Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej.
- Wadliwy czujnik kluczyka w stacyjce
- Zwarcie do masy
T23 WHT Odblokowany wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V.
- Słaba masa (G501)
- Uszkodzenie wyłącznika przycisku blokady drzwi kierowcy
- Przerwa w przewodzie
T24 LT GRN Zablokowany wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej.
- Uszkodzenie wyłącznika przycisku blokady drzwi kierowcy
- Zwarcie do masy

[ ]: RHD