Test wejściowy świateł zewnętrznych (MICU)
Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";
1. Sprawdzić bezpieczniki nr 1 (7,5 A), nr 12 (10 A), nr 13 (10 A), nr 15 (7,5
A), nr 16 (15 A) [(10 A)], nr 17 (15 A) [(10 A)], nr 18 (20 A), nr 19 (15 A) i
nr 21 (30 A) [(20 A)] w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Jeśli
bezpiecznik jest uszkodzony, należy go wymienić i przejść do punktu 2.
[ ] Bez HID
2. Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.
UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu
mają żeńskie styki.
3. Sprawdzić, czy złączka i
styki gniazda dobrze kontaktują.
- Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i
sprawdzić ponownie system.
- Jeśli styki wyglądają prawidłowo, przejść do punktu 4.
4. Przy odłączonej złączce wykonać poniższe testy wejściowe przy odpowiedniej
złączce.
- Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a
następnie ponownie sprawdzić system.
- Jeśli wszystkie wyniki testów wejściowych są prawidłowe, przejść do punktu 5.
Nr styku | Przewód | Warunki testu | Test: Oczekiwany wynik | Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie uzyskania prawidłowego wyniku) |
---|---|---|---|---|
G2 | WHT | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem G2 i masą: Powinno być napięcie akumulatora. |
|
G18 | WHT | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem G17 i masą: Powinno być napięcie akumulatora. |
|
G19 | WHT | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem G18 i masą: Powinno być napięcie akumulatora. |
|
F4 | GRN | W każdych warunkach |
Podłączyć (+)
akumulatora do styku F4. Prawy reflektor (światła mijania) powinien być włączony. |
|
F22 | WHT | W każdych warunkach |
Podłączyć (+)
akumulatora do styku F22: Prawy reflektor (światła drogowe) powinien być włączony. |
|
G15 | RED | W każdych warunkach |
Podłączyć (+)
akumulatora do styku G15: Lewy reflektor (światła drogowe) powinien być włączony. |
|
G17 | YEL | W każdych warunkach |
Podłączyć (+)
akumulatora do styku G17: Lewy reflektor (światła mijania) powinien być włączony. |
|
Nr styku | Przewód | Warunki testu | Test: Oczekiwany wynik | Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie uzyskania prawidłowego wyniku) |
---|---|---|---|---|
E19*1 | RED | W każdych warunkach |
Podłączyć (+)
akumulatora do styku E19: Powinny zapalić się światła tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. |
|
F3*1 | RED | W każdych warunkach |
Podłączyć (+)
akumulatora do styku F3: Przednie prawe światła pozycyjne powinny być włączone. |
|
G5*1 | RED | W każdych warunkach |
Podłączyć (+)
akumulatora do styku G5: Przednie lewe światła pozycyjne powinny być włączone. |
|
M3*2 | RED | W każdych warunkach |
Podłączyć (+)
akumulatora do styku M3: Powinny zapalić się przednie światła pozycyjne, światła tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. |
|
R17*2 | BLU | W każdych warunkach |
Sprawdzić
ciągłość obwodu pomiędzy stykiem R17 i T8: Obwód powinien być zamknięty. |
|
T8*2 | GRN | |||
R16 | WHT | W każdych warunkach |
Sprawdzić ciągłość
obwodu pomiędzy stykiem R16 i stykiem nr 2 złączki 5-stykowej
czujnika oświetlenia automatycznego/deszczu: Obwód powinien być zamknięty. |
|
Q10*2 | ORN | W każdych warunkach |
Podłączyć na chwilę
(+) akumulatora do styku R17 i masę do styku T8, a następnie
podłączyć (+) akumulatora do styku Q10: Powinny zapalić się przednie światła pozycyjne, światła tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. |
|
*1: Z
wyjątkiem wersji KS
*2: Wersja KS
5. Podłączyć złączki do skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą i
przeprowadzić poniższe testy sygnału wejściowego złączek.
- Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a
następnie ponownie sprawdzić system.
- Jeśli żaden z testów wejściowych nie wykaże niesprawności, prawdopodobnie jest
uszkodzony moduł MICU; wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.
Nr styku | Przewód | Warunki testu | Test: Oczekiwany wynik | Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie zyskania prawidłowego wyniku) |
---|---|---|---|---|
E6 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
E33 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
F20 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
T34 | BLK | W każdych warunkach |
Sprawdzić napięcie
między stykiem i masą: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
S1 | RED | Zespolony przełącznik świateł wyłączony |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S1 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
Przełącznik zespolony świateł w położeniu innym niż wyłączenia |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S1 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
| ||
S11 | BRN | Zespolony przełącznik świateł włączony (położenie reflektorów) |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S11 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
Zespolony przełącznik świateł wyłączony |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S11 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
| ||
S12 | RED | Dźwignia przełącznika zespolonego świateł pociągnięta (sygnał świetlny) |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S12 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
Dźwignia przełącznika zespolonego świateł zwolniona z położenia sygnału świetlnego |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S12 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
| ||
S13 | GRY | Zespolony przełącznik świateł włączony (położenie postojowe) |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S13 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
Zespolony przełącznik świateł wyłączony |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S13 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
| ||
S16 | LT BLU | Przełącznik zespolony świateł (przełącznik zmiany świateł) w położeniu świateł drogowych |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S16 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
Przełącznik zespolony świateł (przełącznik zmiany świateł) w położeniu świateł mijania |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S16 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
| ||
S7 | BLU | Przełącznik zespolony świateł w położeniu przednich/tylnych świateł przeciwmgielnych lub tylnych świateł przeciwmgielnych |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S7 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
Zespolony przełącznik świateł wyłączony |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S7 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
| ||
S14 | PUR | Przełącznik zespolony świateł w położeniu tylnych świateł przeciwmgielnych |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S14 i S5: Powinno być mniejsze niż 1 V. |
|
Zespolony przełącznik świateł wyłączony |
Sprawdzić napięcie
pomiędzy stykami S14 i S5: Powinno być 5V lub więcej. |
|