JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Test wejściowy świateł zewnętrznych (MICU)

 

Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";


1. Sprawdzić bezpieczniki nr 1 (7,5 A), nr 12 (10 A), nr 13 (10 A), nr 15 (7,5 A), nr 16 (15 A) [(10 A)], nr 17 (15 A) [(10 A)], nr 18 (20 A), nr 19 (15 A) i nr 21 (30 A) [(20 A)] w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Jeśli bezpiecznik jest uszkodzony, należy go wymienić i przejść do punktu 2.
[ ] Bez HID

2. Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu mają żeńskie styki.

 

 

 

3. Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.
- Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i sprawdzić ponownie system.
- Jeśli styki wyglądają prawidłowo, przejść do punktu 4.

4. Przy odłączonej złączce wykonać poniższe testy wejściowe przy odpowiedniej złączce.
- Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
- Jeśli wszystkie wyniki testów wejściowych są prawidłowe, przejść do punktu 5.
 

Nr styku  Przewód  Warunki testu  Test: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie uzyskania prawidłowego wyniku) 
G2  WHT  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem G2 i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 16 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą
  • Przerwa w przewodzie
G18  WHT  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem G17 i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 2 (H/L) (60 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
G19  WHT  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem G18 i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 4 (OP) (80 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
F4  GRN  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku F4.
Prawy reflektor (światła mijania) powinien być włączony. 
  • Słaba masa (G201)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
F22  WHT  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku F22:
Prawy reflektor (światła drogowe) powinien być włączony. 
  • Słaba masa (G201)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
G15  RED  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku G15:
Lewy reflektor (światła drogowe) powinien być włączony. 
  • Słaba masa (G301)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
 
G17  YEL  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku G17:
Lewy reflektor (światła mijania) powinien być włączony. 
  • Słaba masa (G301)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie

 

Nr styku  Przewód  Warunki testu  Test: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie uzyskania prawidłowego wyniku) 
E19*1  RED  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku E19:
Powinny zapalić się światła tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. 
  • Słaba masa (G603, G651, G652)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
F3*1  RED  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku F3:
Przednie prawe światła pozycyjne powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G201)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
G5*1  RED  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku G5:
Przednie lewe światła pozycyjne powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G301)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
M3*2  RED  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku M3:
Powinny zapalić się przednie światła pozycyjne, światła tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. 
  • Słaba masa (G201, G301, G603, G652)
  • Uszkodzony przekaźnik świateł dziennych
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
R17*2  BLU  W każdych warunkach  Sprawdzić ciągłość obwodu pomiędzy stykiem R17 i T8:
Obwód powinien być zamknięty. 
  • Uszkodzony przekaźnik świateł dziennych
  • Przerwa w przewodzie
T8*2  GRN 
R16  WHT  W każdych warunkach  Sprawdzić ciągłość obwodu pomiędzy stykiem R16 i stykiem nr 2 złączki 5-stykowej czujnika oświetlenia automatycznego/deszczu:
Obwód powinien być zamknięty. 
  • Czujnik oświetlenia automatycznego/deszczu
  • Przerwa w przewodzie
Q10*2  ORN  W każdych warunkach  Podłączyć na chwilę (+) akumulatora do styku R17 i masę do styku T8, a następnie podłączyć (+) akumulatora do styku Q10:
Powinny zapalić się przednie światła pozycyjne, światła tylne i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. 
  • Słaba masa (G201, G301, G603, G652)
  • Uszkodzony przekaźnik świateł dziennych
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie

*1: Z wyjątkiem wersji KS 
*2: Wersja KS 

5. Podłączyć złączki do skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą i przeprowadzić poniższe testy sygnału wejściowego złączek.
- Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
- Jeśli żaden z testów wejściowych nie wykaże niesprawności, prawdopodobnie jest uszkodzony moduł MICU; wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.
 

Nr styku  Przewód  Warunki testu  Test: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nie zyskania prawidłowego wyniku) 
E6  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G602, G652)
  • Przerwa w przewodzie
E33  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G651)
  • Przerwa w przewodzie
F20  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G401)
  • Przerwa w przewodzie
T34  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G503)
  • Przerwa w przewodzie
S1  RED  Zespolony przełącznik świateł wyłączony  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S1 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Przełącznik zespolony świateł w położeniu innym niż wyłączenia  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S1 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy
S11  BRN  Zespolony przełącznik świateł włączony (położenie reflektorów)  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S11 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Zespolony przełącznik świateł wyłączony  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S11 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy
S12  RED  Dźwignia przełącznika zespolonego świateł pociągnięta (sygnał świetlny)  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S12 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Dźwignia przełącznika zespolonego świateł zwolniona z położenia sygnału świetlnego  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S12 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy
 
S13  GRY  Zespolony przełącznik świateł włączony (położenie postojowe)  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S13 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Zespolony przełącznik świateł wyłączony  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S13 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy
S16  LT BLU  Przełącznik zespolony świateł (przełącznik zmiany świateł) w położeniu świateł drogowych  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S16 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Przełącznik zespolony świateł (przełącznik zmiany świateł) w położeniu świateł mijania  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S16 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy
S7  BLU  Przełącznik zespolony świateł w położeniu przednich/tylnych świateł przeciwmgielnych lub tylnych świateł przeciwmgielnych  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S7 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Zespolony przełącznik świateł wyłączony  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S7 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy
S14  PUR  Przełącznik zespolony świateł w położeniu tylnych świateł przeciwmgielnych  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S14 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
Zespolony przełącznik świateł wyłączony  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S14 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy