Wymagane narzędzia specjalne
Ściągacz przegubów kulowych, 28 mm ( 07MAC-SL00201)
Do rozłączania przegubów kulistych należy zawsze używać ściągacza. Nie uderzać obudowy ani żadnej innej części przegubu kulistego, aby go wymontować.
1. | Przykręcić nakrętkę sześciokątną (A) do gwintu przegubu kulowego (B). Sprawdzić, czy nakrętka jest ustawiona w tej samej płaszczyźnie ze sworzniem przegubu, aby zapobiec uszkodzeniu gwintowanego zakończenia sworznia przegubu kulowego.
|
2. | Nałożyć smar na wskazane punkty narzędzia specjalnego (A). Ułatwi to montaż narzędzia i pomoże zapobiec uszkodzeniu gwintu śruby dociskowej.
|
3. | Poluzować śrubę dociskową (A) i zamontować narzędzia specjalne w sposób pokazany na rysunku. Wsuwać szczęki ostrożnie, zwracając uwagę, aby nie uszkodzić osłony przegubu kulistego. Wyregulować rozstaw szczęk, kręcąc śrubą regulacyjną (B). UWAGA: Zamocować opaskę zabezpieczającą (C) na wahacz lub ramię pomocnicze (D). Nie mocować do przewodu hamulcowego ani do wiązki przewodów.
|
4. | Po ustawieniu śruby regulacyjnej sprawdzić, czy łeb śruby regulacyjnej (D) znajduje się w położeniu pokazanym na rysunku, umożliwiającym przekręcanie szczęk (E). |
5. | Przy pomocy klucza wkręcać śrubę dociskową do momentu wyjścia sworznia przegubu kulowego z otworu sworznia przegubu kulowego. W razie potrzeby zastosować płyn penetrujący w celu poluzowania sworznia przegubu kulistego. UWAGA: Nie używać narzędzi pneumatycznych ani elektrycznych do wkręcania śruby ściągacza. |
6. | Wymontować narzędzie, a następnie odkręcić nakrętkę z końca sworznia przegubu kulowego i wyciągnąć przegub kulowy z otworu sworznia przegubu kulowego. Sprawdzić obudowę przegubu kulowego i wymienić ją, jeśli jest uszkodzona. |