Wymontowanie przegubu kulowego

Wymagane narzędzia specjalne
Ściągacz przegubów kulowych, 28 mm (  07MAC-SL00201)
 





Do rozłączania przegubów kulistych należy zawsze używać ściągacza. Nie uderzać obudowy ani żadnej innej części przegubu kulistego, aby go wymontować.


1.Przykręcić nakrętkę sześciokątną (A) do gwintu przegubu kulowego (B). Sprawdzić, czy nakrętka jest ustawiona w tej samej płaszczyźnie ze sworzniem przegubu, aby zapobiec uszkodzeniu gwintowanego zakończenia sworznia przegubu kulowego.

 

2.Nałożyć smar na wskazane punkty narzędzia specjalnego (A). Ułatwi to montaż narzędzia i pomoże zapobiec uszkodzeniu gwintu śruby dociskowej.

 

3.Poluzować śrubę dociskową (A) i zamontować narzędzia specjalne w sposób pokazany na rysunku. Wsuwać szczęki ostrożnie, zwracając uwagę, aby nie uszkodzić osłony przegubu kulistego. Wyregulować rozstaw szczęk, kręcąc śrubą regulacyjną (B).

UWAGA: Zamocować opaskę zabezpieczającą (C) na wahacz lub ramię pomocnicze (D). Nie mocować do przewodu hamulcowego ani do wiązki przewodów.

 

4.Po ustawieniu śruby regulacyjnej sprawdzić, czy łeb śruby regulacyjnej (D) znajduje się w położeniu pokazanym na rysunku, umożliwiającym przekręcanie szczęk (E).

5.Przy pomocy klucza wkręcać śrubę dociskową do momentu wyjścia sworznia przegubu kulowego z otworu sworznia przegubu kulowego. W razie potrzeby zastosować płyn penetrujący w celu poluzowania sworznia przegubu kulistego.

UWAGA: Nie używać narzędzi pneumatycznych ani elektrycznych do wkręcania śruby ściągacza.

6.Wymontować narzędzie, a następnie odkręcić nakrętkę z końca sworznia przegubu kulowego i wyciągnąć przegub kulowy z otworu sworznia przegubu kulowego. Sprawdzić obudowę przegubu kulowego i wymienić ją, jeśli jest uszkodzona.