Sprawdzanie sztywnych i elastycznych przewodów hamulcowych

1.Sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń, zużycia, wycieków, nieprawidłowego ułożenia i skręceń elastycznych przewodów układu hamulcowego.

2.Sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń, korozji i nieszczelności sztywnych przewodów hamulcowych. Sprawdzić również, czy przewody hamulcowe nie są załamane.

3.Sprawdzić ewentualne wycieki z połączeń przewodów sztywnych i elastycznych, i dokręcić je w razie potrzeby.

4.Sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń i wycieków z pompy hamulcowej oraz modulatora-modułu sterującego ABS lub VSA.

Punkt połączenia Elementy Podłączany do Wymagana wartość momentu dokręcenia Uwaga 
Zacisk przedniego hamulca Elastyczny przewód hamulcowy 34 N·m (3,5 kG·m) Śruba specjalna 
Odpowietrznik 9,8 N·m (1,0 kG·m)  
Zacisk tylnego hamulca Elastyczny przewód hamulcowy 34 N·m (3,5 kG·m) Śruba specjalna 
Odpowietrznik 9,8 N·m (1,0 kG·m)  
Elastyczny przewód hamulcowy Sztywny przewód hamulcowy 15 N·m (1,5 kG·m) Nakrętka kołnierzowa 
Pompa hamulcowa (ABS) Sztywny przewód hamulcowy 15 N·m (1,5 kG·m) Nakrętka kołnierzowa 
Pompa hamulcowa (VSA) 22 N·m (2,2 kG·m) 
Modulator-moduł sterujący ABS Sztywny przewód hamulcowy 15 N·m (1,5 kG·m) Nakrętka kołnierzowa 
Modulator-moduł sterujący VSA Przewód hamulcowy
(nakrętka 12 mm) 
22 N·m (2,2 kG·m) 
Przewód hamulcowy
(nakrętka 10 mm) 
15 N·m (1,5 kG·m) 


UWAGA: Na rysunku przedstawiono wersję RHD, wersja LHD jest symetryczna.