Regulacja pedału hamulca i czujnika położenia pedału hamulca

Wysokość pedału hamulca


1.Przekręcić czujnik (A) położenia pedału hamulca w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i odciągnąć go, aż przestanie dotykać pedału hamulca.

 

 

2.Pociągnąć wykładzinę podłogową i odnaleźć wycięcie w wykładzinie. Podnieść wycięcie w wykładzinie i zmierzyć wysokość pedału (B) od środka lewej strony nakładki pedału hamulca (C) do podłogi.

Nominalna wysokość pedału (z usuniętą wykładziną): 
 Wersja LHD: 
 M/T: 132 mm 
 Wersja RHD: 
 M/T: 152 mm 

3.Poluzować nakrętkę kontrującą (A) popychacza i wkręcać lub wykręcać popychacz (B), używając szczypiec, aż do uzyskania odpowiedniej wysokości pedału. Po regulacji dokręcić nakrętkę kontrującą popychacza. Nie regulować wysokości pedału z wciśniętym popychaczem.

 

Luz czujnika położenia pedału hamulca


4.Wcisnąć czujnik położenia pedału hamulca aż do pełnego wciśnięcia jego trzpienia (koniec gwintowany - A - dotyka podkładki - B - na dźwigni pedału). Następnie przekręcić czujnik położenia hamulca o 45° zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara w celu jego zablokowania. Odstęp między czujnikiem położenia pedału hamulca a podkładką jest automatycznie regulowany na wartość 0,7 mm przez zablokowanie czujnika. Sprawdzić, czy światła STOP wyłączają się po zwolnieniu pedału.

 

5.Sprawdzić skok jałowy pedału hamulca.

Luz pedału hamulca


1.Przy wyłączonym silniku sprawdzić skok jałowy pedału (A) na nakładce pedału (B), naciskając pedał ręką.

Skok jałowy: 1-5 mm