Sprawdzanie wycieków czynnika chłodzącego A/C



  • Sprężone powietrze zmieszane z czynnikiem R-134a tworzy mieszaninę łatwopalną.
  • Opary mogą zapalić się lub eksplodować, powodując poważne obrażenia.
  • Nigdy nie używać sprężonego powietrza do sprawdzania wyposażenia serwisowego R-134a lub układu klimatyzacji samochodu.





  • Opary czynnika chłodniczego lub środka smarującego mogą podrażnić oczy, nos lub gardło.
  • Zachować ostrożność podczas podłączania wyposażenia serwisowego.
  • Nie wdychać czynnika chłodniczego ani oparów.



Używać tylko wyposażenia serwisowego dla czynnika chłodniczego HFC-134a (R-134a).

Jeśli zdarzy się wyciek z układu klimatyzacji, przewietrzyć pomieszczenie przed kontynuowaniem obsługi serwisowej.

Wyposażenie serwisowe R-134a ani układ klimatyzacji samochodu nie mogą być sprawdzane sprężonym powietrzem.

Dodatkowe informacje i ostrzeżenia można uzyskać od producentów czynnika chłodniczego i środka smarującego.

1.Podłączyć urządzenie do odzysku/napełniania czynnika chłodniczego R-134a (A) do gniazda serwisowego wysokiego ciśnienia (B) i gniazda serwisowego niskiego ciśnienia (C), postępować zgodnie z instrukcją producenta urządzenia.

 

2.Otworzyć zawór wysokiego ciśnienia, aby napełnić układ do wymaganej pojemności, następnie zamknąć zawór zasilania i odłączyć urządzenie do napełniania układu.

Wybrać odpowiednie jednostki miary dla używanego urządzenia do napełniania układu czynnikiem chłodniczym.

Ilość czynnika chłodniczego: 
440 do 490 g 
0,44 do 0,49 kg 
  
  


3.Sprawdzić szczelność układu, używając wykrywacza wycieków dla czynnika R-134a o dokładności 14 g na rok lub lepszej.

4.W przypadku znalezienia nieszczelności wymagających otwarcia układu (w celu naprawy lub wymiany przewodów elastycznych, łączników itp.), odzyskać czynnik z układu.

5.Po sprawdzeniu i naprawie nieszczelności układ musi zostać opróżniony.