Sprawdzenie sprzęgła sprężarki A/C

1.Sprawdzić powierzchnię cierną tarczy sprzęgła czy ma zmieniony kolor, czy się łuszczy lub ma inne uszkodzenia. Jeśli jest uszkodzona, wymienić zespół sprzęgła.

2.Sprawdzić luz łożyska koła pasowego i opór obracając koło pasowe ręką. Wymienić kompletne sprzęgło na nowe jeśli występuje hałas, nadmierny luz lub opór.

 

3.Zmierzyć luz między kołem pasowym (A) a tarczą sprzęgła (B) na całym obwodzie. Jeśli luz wykracza poza wartość dopuszczalną, wymontować tarczę sprzęgła i dodać lub zdjąć podkładki, w zależności od potrzeby, w celu zwiększenia lub zmniejszenia luzu.

Luz: 0,35-0,65 mm 


UWAGA: Dostępne są podkładki w czterech grubościach: 0,1 mm, 0,2 mm, 0,4 mm i 0,5 mm.

 

4.Wypiąć złączkę cewki z uchwytu, następnie ją rozłączyć. Sprawdzić ciągłość obwodu wyłącznika cieplnego. Jeśli obwód jest otwarty, wymienić wyłącznik cieplny.

UWAGA: Przerwa w obwodzie wyłącznika cieplnego nastąpi przy temperaturze wyższej niż około 122 do 128°C. Gdy temperatura spadnie poniżej około 116 do 104°C, ciągłość obwodu wyłącznika cieplnego zostanie przywrócona.

 

5.Odłączyć złączkę cewki (A). Sprawdzić opór cewki. Jeśli opór odbiega od wartości dopuszczalnych, wymienić cewkę.

Opór cewki: 3,15-3,45 W 20 °C