Usuwanie usterek obwodów masy i zasilania automatycznej klimatyzacji i wentylacji

1.Sprawdzić bezpiecznik nr 36 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

Czy bezpiecznik jest sprawny?


TAK - Przejść do punktu 2.


NIE - Wymienić bezpiecznik i sprawdzić ponownie. W razie ponownego przepalenia bezpiecznika sprawdzić, czy w obwodzie bezpiecznika nr 36 (10 A) nie występuje zwarcie.n


2.Odłączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem.

3.Włączyć zapłon (II).

4.Zmierzyć napięcie pomiędzy stykiem nr 31 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem a masą nadwozia.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Przejść do punktu 5.


NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między bezpiecznikiem nr 36 w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą a modułem sterującym klimatem.n

5.Wyłączyć zapłon.

6.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 29 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem i masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia i luzy na stykach złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem. Jeśli połączenia są dobre, zamienić moduł sterujący klimatem na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny  moduł sterujący klimatem.n


NIE - Sprawdzić, czy w przewodzie między modułem sterującym klimatem a masą nadwozia nie ma przerwy. Jeśli przewód jest dobry, sprawdzić połączenie z masą w punkcie G503.n