1. | Upewnić się, że przednie koła są ustawione na wprost. |
2. | Odłączyć przewód ujemny od akumulatora i odczekać co najmniej 3 minuty. |
3. | Wymontować poduszkę powietrzną kierowcy. |
4. | Rozłączyć złączkę (A) od szpuli przewodów, a następnie wykręcić śrubę kierownicy (B).
|
5. | Sprawdzić, czy przednie koła są ustawione na wprost, następnie zdjąć koło kierownicy za pomocą ściągacza. Podczas zdejmowania koła kierownicy nie wolno uderzać w koło kierownicy ani w kolumnę kierowniczą. |
6. | Wymontować dolną osłonę po stronie kierowcy. |
7. | Wykręcić wkręty (A) osłony kolumny kierownicy, następnie zdjąć osłony kolumny kierownicy (B, C).
|
8. | Rozłączyć złączkę 4-stykową (A) wiązki przewodów deski rozdzielczej od złączki 4-stykowej (B) szpuli przewodów, następnie odłączyć 20-stykową złączkę (C) wiązki przewodów deski rozdzielczej od szpuli przewodów (D).
|
9. | Zwolnić występ blokujący (A) pod złączką szpuli przewodów za pomocą narzędzia z zakrzywionym 90° końcem (B). Przesunąć narzędzie poniżej złączki szpuli przewodów powyżej występu blokującego. Zwolnić dolny występ blokujący (C) i wysunąć szpulę przewodów z kolumny.
|
1. | Przed zamontowaniem koła kierownicy ustawić przednie koła na wprost. |
2. | Jeśli nie zostało to jeszcze wykonane, odłączyć przewód ujemny od akumulatora i odczekać co najmniej 3 minuty. |
3. | Ustawić kołnierz powrotu kierunkowskazów (A) w taki sposób, aby występy (B) były ustawione pionowo.
|
4. | Ostrożnie zamontować szpulę przewodów (A) na wale kolumny kierownicy. Następnie podłączyć złączkę 5-stykową lub 13-stykową do szpuli przewodów i podłączyć złączkę 4-stykową (C) do złączki 4-stykowej (D) wiązki przewodów deski rozdzielczej.
|
5. | Zamontować osłony kolumny kierowniczej. |
6. | W razie potrzeby ustawić szpulę przewodów w środkowym położeniu (nowe szpule przewodów są dostarczane ustawione w położeniu środkowym). Ustawić szpulę przewodów, obracając ją najpierw zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, aż do zablokowania. Następnie obrócić szpulę przewodów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (około trzy obroty), aż strzałka na szpuli przewodów będzie ustawiona do góry.
|
7. | Ustawić dwa występy (A) kołnierza powrotu kierunkowskazów (B) w sposób pokazany na rysunku i zamontować kierownicę na wale kierownicy, sprawdzając, czy do piasty (C) koła kierownicy wchodzą kołki (D) szpuli przewodów i występy kołnierza powrotu kierunkowskazów. Przy montażu kierownicy nie uderzać w kierownicę ani w wałek kolumny kierowniczej.
|
8. | Przykręcić nową śrubę kierownicy (A), a następnie ponownie podłączyć złączki.
|
9. | Zamontować poduszkę powietrzną kierowcy. |
10. | Podłączyć ujemny przewód do akumulatora. |
11. | Po zamontowaniu szpuli przewodów sprawdzić poprawne działanie układu:
|