Wymiana szpuli przewodów

Wymontowanie


1.Upewnić się, że przednie koła są ustawione na wprost.

2.Odłączyć przewód ujemny od akumulatora i odczekać co najmniej 3 minuty.

3.Wymontować poduszkę powietrzną kierowcy.

4.Rozłączyć złączkę (A) od szpuli przewodów, a następnie wykręcić śrubę kierownicy (B).

 

5.Sprawdzić, czy przednie koła są ustawione na wprost, następnie zdjąć koło kierownicy za pomocą ściągacza.
Podczas zdejmowania koła kierownicy nie wolno uderzać w koło kierownicy ani w kolumnę kierowniczą.

6.Wymontować dolną osłonę po stronie kierowcy.

7.Wykręcić wkręty (A) osłony kolumny kierownicy, następnie zdjąć osłony kolumny kierownicy (B, C).

 

8.Rozłączyć złączkę 4-stykową (A) wiązki przewodów deski rozdzielczej od złączki 4-stykowej (B) szpuli przewodów, następnie odłączyć 20-stykową złączkę (C) wiązki przewodów deski rozdzielczej od szpuli przewodów (D).

 

9.Zwolnić występ blokujący (A) pod złączką szpuli przewodów za pomocą narzędzia z zakrzywionym 90° końcem (B). Przesunąć narzędzie poniżej złączki szpuli przewodów powyżej występu blokującego. Zwolnić dolny występ blokujący (C) i wysunąć szpulę przewodów z kolumny.

 

Zamontowanie


1.Przed zamontowaniem koła kierownicy ustawić przednie koła na wprost.

2.Jeśli nie zostało to jeszcze wykonane, odłączyć przewód ujemny od akumulatora i odczekać co najmniej 3 minuty.

3.Ustawić kołnierz powrotu kierunkowskazów (A) w taki sposób, aby występy (B) były ustawione pionowo.

 

4.Ostrożnie zamontować szpulę przewodów (A) na wale kolumny kierownicy. Następnie podłączyć złączkę 5-stykową lub 13-stykową do szpuli przewodów i podłączyć złączkę 4-stykową (C) do złączki 4-stykowej (D) wiązki przewodów deski rozdzielczej.

 

5.Zamontować osłony kolumny kierowniczej.

6.W razie potrzeby ustawić szpulę przewodów w środkowym położeniu (nowe szpule przewodów są dostarczane ustawione w położeniu środkowym). Ustawić szpulę przewodów, obracając ją najpierw zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, aż do zablokowania. Następnie obrócić szpulę przewodów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (około trzy obroty), aż strzałka na szpuli przewodów będzie ustawiona do góry.

 

7.Ustawić dwa występy (A) kołnierza powrotu kierunkowskazów (B) w sposób pokazany na rysunku i zamontować kierownicę na wale kierownicy, sprawdzając, czy do piasty (C) koła kierownicy wchodzą kołki (D) szpuli przewodów i występy kołnierza powrotu kierunkowskazów. Przy montażu kierownicy nie uderzać w kierownicę ani w wałek kolumny kierowniczej.

 

8.Przykręcić nową śrubę kierownicy (A), a następnie ponownie podłączyć złączki.

 

9.Zamontować poduszkę powietrzną kierowcy.

10.Podłączyć ujemny przewód do akumulatora.

11.Po zamontowaniu szpuli przewodów sprawdzić poprawne działanie układu:

  • Włączyć zapłon (II); kontrolka SRS powinna się zapalić na około 6 sekund, a następnie zgasnąć.
  • Po zgaśnięciu kontrolki SRS obrócić koło kierownicy do końca w lewo i w prawo, aby sprawdzić, czy kontrolka SRS nie zapali się ponownie.
  • Sprawdzić działanie sygnału dźwiękowego.
  • Upewnić się, że przycisk tempomatu działa.
  • Upewnić się, że elementy sterowania układu audio w kierownicy działają.
  • Upewnić się, że przycisk sterowania głosowego działa.