Test modułu zestawu wskaźników (obrotomierz)

Moduł zestawu wskaźników (obrotomierz)


1.Wyłączyć zapłon.

2.Wymontować moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).

3.Rozłączyć złączkę 36-stykową modułu zestawu wskaźników (obrotomierz).

 

4.Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.

  • Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i sprawdzić ponownie system.
  • Jeśli styki są prawidłowe, przejść do punktu 5.

5.Przy odłączonej złączce wykonać testy wejściowe złączki.

  • Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
  • Jeśli wyniki wszystkich testów sygnału wejściowego są prawidłowe, przejść do 6.

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
18 WHT W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i
masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 16 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
 
17 LT BLU Przy włączonym zapłonie (II) Sprawdzić napięcie między stykiem i
masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 10 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą
  • Przerwa w przewodzie
 
20 LT GRN W każdych warunkach (rozłączyć złączkę 12-stykową modułu zestawu wskaźników (szybkościomierz)) Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 20 a stykiem nr 7 złączki 12-stykowej modułu zestawu wskaźników (szybkościomierz):
Obwód powinien być zamknięty. 
Przerwa w przewodzie 
Podłączyć do masy:
Obwód powinien być otwarty. 
Zwarcie do masy w przewodzie 
13 BLU Zespolony przełącznik świateł włączony Podłączyć do masy:
Oświetlenie deski rozdzielczej (LED) włączy się. 
  • Oświetlenie deski rozdzielczej (LED)
  • Przerwa w przewodzie
 
14 PUR Zespolony przełącznik świateł włączony Podłączyć do masy:
Oświetlenie deski rozdzielczej (ŻARÓWKA) włączy się. 
  • Usterka oświetlenia deski rozdzielczej (ŻARÓWKA)
  • Wadliwe oświetlenie modułu audio
  • Przerwa w przewodzie
 


6.Ponownie podłączyć złączki do modułu zestawu wskaźników (obrotomierz) i przeprowadzić kontrole wejścia złączki.

  • Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
  • Jeśli wszystkie obwody są prawidłowe, przyczyną musi być wada modułu zestawu wskaźników (obrotomierz); wymienić moduł.

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
15 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G502)
  • Przerwa w przewodzie
 
16 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G503)
  • Przerwa w przewodzie
 

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
24 LT BLU Zapłon włączony (II), przełącznik SEL/RESET naciśnięty Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G503)
  • Uszkodzony przełącznik SEL/RESET
  • Przerwa w przewodzie
 
Zapłon włączony (II), przełącznik SEL/RESET zwolniony Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony przełącznik SEL/RESET
  • Zwarcie do masy w przewodzie
 
25 GRN Zapłon włączony (II), przycisk informacji naciśnięty Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G503)
  • Wadliwy przycisk informacji
  • Przerwa w przewodzie
 
Zapłon włączony (II), przycisk informacji zwolniony Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy przycisk informacji
  • Zwarcie do masy w przewodzie
 
27 ORN Zapłon włączony (II), zbiornik płynu hamulcowego pełny Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G401)
  • Uszkodzony czujnik poziomu płynu hamulcowego
  • Przerwa w przewodzie
 
Zapłon włączony (II), niski poziom płynu hamulcowego w zbiorniku Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony czujnik poziomu płynu hamulcowego
  • Zwarcie do masy w przewodzie
 
28 LT GRN Zapłon włączony (II), dźwignia hamulca postojowego zaciągnięta Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony czujnik hamulca postojowego
  • Przerwa w przewodzie
 
Zapłon włączony (II), dźwignia hamulca postojowego zwolniona Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony czujnik hamulca postojowego
  • Zwarcie do masy w przewodzie