Test wejściowy czujnika ultradźwiękowego alarmu bezpieczeństwa

1.Wyłączyć oświetlenie punktowe.

2.Ostrożnie podważyć soczewkę (A) małym śrubokrętem.

 

3.Wykręcić wkręty mocujące.

4.Rozłączyć złączkę 3-stykową (B) od czujnika ultradźwiękowego

5.Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.

  • Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i sprawdzić układ ponownie.
  • Jeśli styki wyglądają prawidłowo, przejść do punktu 6.

6.Wykonać testy wejściowe złączki.

  • Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
  • Jeśli wyniki wszystkich testów wejściowych są prawidłowe, przyczyną musi być uszkodzony czujnik ultradźwiękowy; wymienić czujnik.

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
WHT W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 16 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
 
GRN W każdych warunkach Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2, a stykiem nr 2 syreny alarmu.
Obwód powinien być zamknięty. 
Przerwa w przewodzie 
BLK W każdych warunkach Sprawdzić ciągłość obwodu z masą:
Obwód powinien być zamknięty. 
  • Słaba masa (G501)
  • Przerwa w przewodzie