Usuwanie usterek wskaźników

Moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) posiada przedstawioną poniżej funkcję samodiagnostyki a także dostosowywaną funkcję zerowania (reset).


UWAGA: Wskaźniki są także sterowane poprzez linię komunikacyjną.

Wejście w tryb funkcji samodiagnostyki


Przed uruchomieniem funkcji samodiagnostyki sprawdzić bezpieczniki nr 10 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą i nr 16 ( 15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika.

1.Nacisnąć i trzymać przycisk SEL/RESET.

2.Włączyć reflektory.

3.Włączyć zapłon (II).

4.W ciągu 5 sekund wyłączyć, następnie włączyć i ponownie wyłączyć reflektory.

5.W czasie 5 sekund zwolnić przycisk SEL/RESET, a następnie nacisnąć i zwolnić przycisk trzy razy.

UWAGA:

 

Kontrola obwodu uruchamiania kontrolki


Podczas uruchamiania trybu samodiagnostyki migają następujące kontrolki:
kontrolka układu ABS, kontrolka układu hamulcowego, kontrolka układu ładowania akumulatora, kontrolka tempomatu, kontrolka układu EPS, kontrolka świateł drogowych, kontrolka układu immobilizera, kontrolka włączenia świateł, kontrolka niskiego poziomu paliwa, kontrolka uszkodzenia silnika (MIL), kontrolka ciśnienia oleju, kontrolka pasów bezpieczeństwa, kontrolka alarmu, kontrolka SRS, kontrolka układu VSA, kontrolka aktywacji układu VSA, kontrolka przednich świateł przeciwmgielnych, kontrolka tylnego światła przeciwmgielnego, główna kontrolka ostrzegawcza, kontrolka REV, kontrolka ECO.

Kontrola sygnału wejściowego wyłącznika


Po wyłączeniu okresowego dźwięku brzęczyka w początkowej fazie samodiagnostyki brzęczyk zaczyna wydawać ciągły sygnał dźwiękowy podczas przełączania poniższych wyłączników z pozycji wyłączonej do pozycji włączonej:
główny wyłącznik tempomatu, wyłączniki SET, RESUME, CANCEL, wyłączniku przycisku SEL/RESET, wyłącznik regulacji podświetlenia (+), (-), czujnik poziomu płynu hamulcowego, wyłącznik hamulca ręcznego oraz wyłącznik VSA OFF.

Sprawdzanie obwodu uruchamiania brzęczyka


Podczas wchodzenia w tryb samodiagnostyki brzęczyk pięciokrotnie wydaje sygnał dźwiękowy.


Sprawdzanie segmentów LCD


Podczas uruchamiania trybu samodiagnostyki wyświetlacz LCD wskazuje „· · ·”. Wskazywana pozycja miga 5 razy.

 


Kontrola obwodu uruchamiania zestawu wskaźników


Podczas uruchamiania trybu samodiagnostyki wskazówka obrotomierza przemieszcza się z położenia minimum do maksimum i wraca do położenia minimum.

UWAGA:
Po wyłączeniu się brzęczyka, wskazówka wskaźnika powraca do położenia minimum, a naciśnięcie przełącznika SEL/RESET rozpoczyna sprawdzanie obwodu uruchamiania brzęczyka (jeden sygnał dźwiękowy) oraz ponownie kontrolę obwodu uruchamiania zestawu wskaźników.
Kontroli nie można wznowić, zanim wskazówka wskaźnika nie powróci do położenia minimum.

 

Jeśli wskazówka nie wychyla się lub też brzęczyk nie brzęczy, należy wymienić moduł zestawu wskaźników (obrotomierz).

Kontrola linii komunikacyjnej


W trybie samodiagnostyki sprawdzenie przewodów komunikacyjnych odbywa się po sprawdzeniu segmentów LCD.
Zaświecenie się wszystkich segmentów świadczy o prawidłowej komunikacji. Jeśli komunikacja nie działa prawidłowo, zostanie wyświetlone wskazanie „Error” na wyświetlaczu licznika kilometrów, a po nim liczba(y).


Lista kodów błędów
Kod błędu Typ błędu przewodu komunikacji 
Error 1 Komunikacja F-CAN 
Error 2 Komunikacja B-CAN 
Error 3 Komunikacja UART 
Error 12 Komunikacja F-CAN i B-CAN 
Error 13 Komunikacja F-CAN i UART 
Error 23 Komunikacja B-CAN i UART 
Error 123 Komunikacja F-CAN, B-CAN i UART 


Przykładowe wskazanie 


Jeśli wystąpią jakiekolwiek błędy przewodów komunikacyjnych sieci B-CAN i F-CAN, przejść do sprawdzenia kodów DTC za pomocą testera HDS.

Wyjście z trybu funkcji samodiagnozy


Wyłączyć zapłon.

UWAGA: Funkcja samodiagnozy wyłącza się, gdy samochód przekroczy prędkość 2 km/h.