Usuwanie usterek wg DTC: B1925

DTC B1925:  Błąd sygnału stacyjki zapłonu


1.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

2.Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk ze stacyjki.

3.Włożyć kluczyk do stacyjki i włączyć zapłon (II).

4.Za pomocą HDS sprawdzić, czy występują kody DTC.

Czy jest wskazywany kod DTC B1925?


TAK - Przejść do punktu 5.

NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach 7-stykowego złącza modułu sterującego zdalnego sterowania zamkami/immobilizera oraz 6-stykowej złączki stacyjki.n


5.Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk ze stacyjki.

6.Odłączyć 6-stykową złączkę czujnika kluczyka w stacyjce.

7.Po stronie stacyjki zapłonu sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 1 6-stykowej złączki czujnika kluczyka w stacyjce a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Zwarcie do masy, wymienić moduł blokady kierownicy.n

NIE - Przejść do punktu 8.


8.Włożyć kluczyk do stacyjki.

9.Po stronie stacyjki zapłonu sprawdzić ciągłość obwodu pomiędzy stykiem nr 1 i nr 2 6-stykowej złączki czujnika kluczyka w stacyjce.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 10.


NIE - Wadliwy czujnik kluczyka w stacyjce, wymienić moduł blokady kierownicy.n


10.Rozłączyć złączkę 7-stykową od modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera.

11.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 6 7-stykowej złączki modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera a stykiem nr 1 6-stykowej złączki stacyjki zapłonu.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 12.


NIE - Naprawić przerwę w przewodzie.n


12.Sprawdzić ciągłość między stykiem nr 6 złączki 7-stykowej modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera a masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Usunąć zwarcie do masy w przewodzie.n


NIE - Wymienić  moduł zdalnego sterowania zamkami/immobilizera.n