Zamontowanie szybkozłączki, sztywnego przewodu paliwowego

UWAGA: Przed wykonaniem czynności związanych z przewodami paliwowymi i złączkami, należy się zapoznać z częścią „Środki ostrożności przy obsłudze szybkozłączek sztywnych przewodów paliwowych”.

1.Sprawdzić, czy obszar kontaktowy (A) przewodu (B) nie jest zabrudzony lub uszkodzony, a jeśli to konieczne, oczyścić go.

 

2.Wsunąć nowy element ustalający (A) na złączkę (B), jeśli element ustalający jest uszkodzony lub w przypadku:

 

3.Przed połączeniem nowego przewodu paliwa/zespołu szybkozłączek (A) wymontować stary element ustalający z przewodu współpracującego.

 

 

4.Dopasować szybkozłączki z przewodem (A) i dopasować występy blokujące (B) elementu ustalającego z nacięciami (C) na łączniku. Następnie nacisnąć szybkozłączki na przewód aż obie zapadki elementu ustalającego zablokują się wydając przy tym odgłos kliknięcia.

UWAGA: Jeśli połączenie sprawia trudność, na koniec przewodu należy nanieść niewielką ilość oleju silnikowego.

Połączenie z nowym elementem ustalającym 

Ponowne połączenie z istniejącym elementem ustalającym 

Podłączenie do nowego przewodu paliwowego 

5.Po ponownym połączeniu złączki ze starym elementem ustalającym należy sprawdzić, czy połączenie jest pewne, oraz czy występy są mocno zablokowane w miejscu; sprawdzić wzrokowo i pociągając złączkę. Jeżeli przewód paliwowy został wymieniony na nowy, sprawdzić połączenie, a następnie wymontować uchwyt pierścienia, unosząc go w górę.

UWAGA: Przed wymontowaniem uchwytu pierścienia należy sprawdzić, czy połączenie przewodu paliwowego jest prawidłowe. Jeżeli połączenie nie jest prawidłowe, może dojść do złamania uchwytu przy próbie wymontowania go.

 

Podłączenie do nowego przewodu paliwowego 

6.Podłączyć ponownie ujemny przewód akumulatora i włączyć zapłon (II) (ale nie uruchamiać rozrusznika). Pompa paliwa uruchomi się na około 2 sekundy, a ciśnienie paliwa wzrośnie. Powtórzyć dwu- lub trzykrotnie i sprawdzić, czy w układzie zasilania paliwem nie ma żadnych przecieków.