Wymontowanie i zamontowanie kolektora ssącego

Rysunek zestawieniowy


 

Wymontowanie


1.Wymontować panel dolny podszybia.

2.Wymontować kanał dolotu powietrza.

 


3.Wymontować zespół obudowy filtra powietrza.

4.Wymontować pokrywę kolektora ssącego.

 

5.Wymontować przewód odpowietrzania (A), przewód podciśnieniowy serwa układu hamulcowego (B) i przewód (C) odpowietrzania skrzyni korbowej (PCV).

 

6.Wymontować miarkę (A) i wykręcić dwie śruby (B) mocujące uchwyt wiązki przewodów.

 

7.Wymontować przewody bocznikowe wody z obejmy (C).

8.Odłączyć złączki wiązki przewodów silnika i wymontować obejmy wiązki przewodów z kolektora ssącego.

  • Złączka siłownika przepustnicy
  • Złączka czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym (MAP)
  • Złączka zaworu oczyszczania zbiornika EVAP

9.Wymontować uchwyt wiązki przewodów (A) i obejmę wiązki przewodów (B).

 

10.Po spuszczeniu płynu chłodzącego silnika wymontować obudowę przepustnicy.

 

11.Po spuszczeniu płynu chłodzącego silnika wymontować przewód zbiornika oparów paliwa (EVAP) (A) i przewód bocznikowy wody (B).

 

12.Wymontować wspornik A kolektora ssącego, a następnie wymontować kolektor ssący (B) i płytkę recyrkulacji spalin (EGR) (C).

 

Zamontowanie


1.Zamontować płytkę recyrkulacji spalin (EGR) (A) z nową uszczelką (B).

 

2.Zamontować kolektor ssący (C) i dokręcić śruby i nakrętki „na krzyż” w 2 lub 3 etapach, rozpoczynając od śrub wewnętrznych. Należy użyć nowych uszczelek (D).

3.Luźno zamontować wspornik kolektora ssącego A (E) i najpierw dokręcić śruby (F), a następnie śrubę (G).

4.Po spuszczeniu płynu chłodzącego silnika zamontować przewód zbiornika oparów paliwa (EVAP) (A) i przewód bocznikowy wody (B).

 

5.Po spuszczeniu płynu chłodzącego silnika zamontować obudowę przepustnicy (A) z nową uszczelką (B).

 

6.Zamontować uchwyt wiązki przewodów (A) i obejmę wiązki przewodów (B).

 

7.Przyłączyć złączki wiązki przewodów silnika i zamontować obejmy wiązki przewodów na kolektorze ssącym.

  • Złączka siłownika przepustnicy
  • Złączka czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym (MAP)
  • Złączka zaworu oczyszczania zbiornika EVAP

8.Zamontować miarkę (A) i wykręcić dwie śruby (B) mocujące uchwyt wiązki przewodów.

 


9.Zamontować przewody bocznikowe wody w obejmie (C).

10.Zamontować przewód odpowietrzania (A), przewód podciśnieniowy serwa układu hamulcowego (B) i przewód (C) odpowietrzania skrzyni korbowej (PCV).

 

11.Zamontować osłonę kolektora ssącego.

 

12.Zamontować zespół obudowy filtra powietrza.

13.Zamontować kanał dolotu powietrza.

 

14.Po zakończeniu montażu sprawdzić, czy wszystkie rurki i przewody oraz złącza zostały prawidłowo zamontowane.

15.Zamontować panel dolny podszybia.