Przegląd serwa hamulcowego

Wymagane narzędzia specjalne
Przewody ciśnieniomierza, 12 x 1,0 mm (  07HAK-SG00110)
 

Wskaźnik podciśnienia (  07404-5790301)
 
Ciśnieniomierz (  07406-5790201)
 
Nasadka (  07410-5790101)
 
Łącznik (  07410-5790501)
 
Przewody ciśnieniomierza, 10 x 1,0 mm (  07510-6340101)
 



Sprawdzanie szczelności


1.Zamontować wskaźnik podciśnienia (A) między serwo układu hamulcowego i zawór zwrotny.

 

2.Uruchomić silnik, wyregulować prędkość obrotową silnika używając pedału przyspieszania w taki sposób, aby wskaźnik podciśnienia wskazywał 66,7 kPa (500 mmHg), a następnie wyłączyć silnik.

3.Odczytać wskazania podciśnienia.

Jeżeli po 30 sekundach podciśnienie obniży się o 2,7 kPa (20 mmHg) lub więcej, sprawdzić szczelność następujących elementów.

  • Zawór zwrotny
  • Przewody podciśnienia
  • Uszczelki
  • Serwo hamulcowe
  • Pompa hamulcowa

UWAGA: Nie podejmować prób rozbierania serwa układu hamulcowego. W razie potrzeby wymienić kompletne serwo na nowe.

Kontrola skuteczności działania


1.Podłączyć wskaźnik podciśnienia tak samo jak w teście szczelności.

2.Podłączyć ciśnieniomierze olejowe (A) do pompy hamulcowej używając narzędzi specjalnych, jak na rysunku.

 

3.Odpowietrzyć układ przez zawory (B).

4.Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym.

5.Niech druga osoba naciska pedał hamulca siłą 98 N (10 kG) i 294 N (30 kG) mierząc siłę ogólnie dostępnym siłomierzem (A).

 

6.Poszczególne ciśnieniomierze powinny wskazywać następujące ciśnienia.

VSA:
Podciśnienie serwa układu hamulcowego kPa(mmHg) Nacisk na pedał hamulca N (kG) Ciśnienie oleju pompy hamulcowej kPa (kG/cm2) 
0 (0) 98 (10) 0 (0) 
294 (30) 1.220 (12,4) 
66,7 (500) 98 (10) 4.580 (46,7) 
294 (30) 12.410 (126,5) 


ABS:
Podciśnienie serwa układu hamulcowego kPa(mmHg) Nacisk na pedał hamulca N (kG) Ciśnienie oleju pompy hamulcowej kPa (kG/cm2) 
0 (0) 98 (10) 0 (0) 
294 (30) 1.220 (12,4) 
66,7 (500) 98 (10) 4.270 (43,5) 
294 (30) 12.410 (126,5) 


7.Jeśli wyniki pomiarów nie mieszczą się w podanych powyżej granicach, sprawdzić szczelność pompy hamulcowej.

Sprawdzanie zaworu zwrotnego serwa


1.Odłączyć przewód podciśnienia serwa układu hamulcowego (wbudowany zawór zwrotny) (A) od strony serwa.

 

2.Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym. Powinno występować podciśnienie. Jeżeli brak podciśnienia, zawór zwrotny nie jest sprawny. Wymienić przewód podciśnieniowy serwa układu hamulcowego, zawór zwrotny i sprawdzić ponownie.