Wymagane narzędzia specjalne
Przewody ciśnieniomierza, 12 x 1,0 mm ( 07HAK-SG00110)
1. | Zamontować wskaźnik podciśnienia (A) między serwo układu hamulcowego i zawór zwrotny.
|
2. | Uruchomić silnik, wyregulować prędkość obrotową silnika używając pedału przyspieszania w taki sposób, aby wskaźnik podciśnienia wskazywał 66,7 kPa (500 mmHg), a następnie wyłączyć silnik. |
3. | Odczytać wskazania podciśnienia. Jeżeli po 30 sekundach podciśnienie obniży się o 2,7 kPa (20 mmHg) lub więcej, sprawdzić szczelność następujących elementów.
UWAGA: Nie podejmować prób rozbierania serwa układu hamulcowego. W razie potrzeby wymienić kompletne serwo na nowe. |
1. | Podłączyć wskaźnik podciśnienia tak samo jak w teście szczelności. |
2. | Podłączyć ciśnieniomierze olejowe (A) do pompy hamulcowej używając narzędzi specjalnych, jak na rysunku.
|
3. | Odpowietrzyć układ przez zawory (B). |
4. | Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym. |
5. | Niech druga osoba naciska pedał hamulca siłą 98 N (10 kG) i 294 N (30 kG) mierząc siłę ogólnie dostępnym siłomierzem (A).
|
6. | Poszczególne ciśnieniomierze powinny wskazywać następujące ciśnienia.
|
7. | Jeśli wyniki pomiarów nie mieszczą się w podanych powyżej granicach, sprawdzić szczelność pompy hamulcowej. |
1. | Odłączyć przewód podciśnienia serwa układu hamulcowego (wbudowany zawór zwrotny) (A) od strony serwa.
|
2. | Uruchomić silnik i utrzymywać go na biegu jałowym. Powinno występować podciśnienie. Jeżeli brak podciśnienia, zawór zwrotny nie jest sprawny. Wymienić przewód podciśnieniowy serwa układu hamulcowego, zawór zwrotny i sprawdzić ponownie. |