Wymiana siłownika sprzęgła

UWAGA:

1.Wymontować wspornik (A) sztywnego przewodu sprzęgła, śrubę mocującą (B), sztywny przewód sprzęgła z obejmy (C), a następnie siłownik sprzęgła (D).

 

2.Wymontować kołki (A). Wymontować sztywny przewód sprzęgła (B) i wyjąć O-ring (C). Końcówkę sztywnego przewodu sprzęgła zatkać szmatką, aby zapobiec wypływaniu płynu hamulcowego.

 

3.Zamontować siłownik w kolejności odwrotnej niż podczas demontażu. Założyć nowy O-ring (A).

 

4.Odciągnąć osłonę (A), nałożyć smar do osłony i na popychacz siłownika (B). Założyć osłonę.

 

5.Nałożyć smar karbamidowy UM264 (nr katalog. 41211-PY5-305) na koniec popychacza siłownika i widełki wyciskowe. Dokręcić śruby mocujące siłownik sprzęgła momentem 22 N·m (2,2 kG·m)

6.Wymontować kapturek odpowietrznika. Odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła.

  • Założyć przewód na odpowietrznik (A), drugi koniec przewodu umieścić w pojemniku z płynem hamulcowym.
  • Sprawdzić, czy w pompie sprzęgła jest dostateczna ilość płynu i powoli pompować pedałem sprzęgła aż z przewodu odpowietrzającego przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza.
  • Całkowite usunięcie powietrza z układu może wymagać ograniczenia ruchu widełek wyciskowych (B) za pomocą drewnianego klocka.
  • Dokręcić odpowietrznik momentem 8 N·m (0,8 kG·m); nie przekręcić odpowietrznika.
  • Następnie uzupełnić płyn hamulcowy w zbiorniku.
  • Stosować tylko płyn hamulcowy Honda DOT 3 lub 4 z dotychczas nieotwieranego pojemnika.
  • Sprawdzić działanie sprzęgła i sprawdzić, czy nie ma wycieków płynu.

 

7.Sprawdzić, czy poziom płynu hamulcowego w zbiorniku sięga górnej linii MAX (A).

 

8.Sprawdzić działanie sprzęgła i sprawdzić, czy nie ma wycieków płynu.