Opis układu sterującego klimatem

Układ klimatyzacji dostarcza schłodzone powietrze do wnętrza samochodu wykorzystując obieg czynnika chłodniczego w układzie.

 

W samochodzie czynnikiem chłodniczym w układzie klimatyzacji jest HFC-134a (R-134a), który nie zawiera związków chlorofluorowęglowych. Przestrzegać poniższych uwag dotyczących obsługi serwisowej:

Separator oleju


Emisja oleju ze sprężarki A/C do przewodu A/C jest redukowana poprzez umieszczenie separatora oleju w sprężarce A/C. Powoduje to powstanie cieńszej warstwy oleju w wymienniku ciepła (skraplaczu A/C i parowniku). Efektywność klimatyzacji zwiększana jest bez pogorszenia wydajności silnika.

 

Czujnik ciśnienia A/C


Czujnik ciśnienia A/C przetwarza ciśnienie w układzie klimatyzacji na sygnały elektryczne dostarczane do ECM.

 

Odpowiedź czujnika ciśnienia A/C przedstawiono na wykresie.

 

Sygnały wejściowe i wyjściowe modułu sterowania klimatem

 

Nr styku Kolor przewodu Sygnał 
RED PRZEŁĄCZNIK REGULACJI TEMPERATURY PO STRONIE PASAŻERA (MASA)*1 SYGNAŁ WEJŚCIOWY 
BLU PRZEŁĄCZNIK REGULACJI TEMPERATURY PO STRONIE PASAŻERA (DÓŁ)*1 SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
YEL PRZEŁĄCZNIK REGULACJI TEMPERATURY PO STRONIE PASAŻERA (GÓRA)*1 SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
PNK B-CAN WEJŚCIE/WYJŚCIE 
ORN MODUŁ NAWIGACJI (SI)*4 SYGNAŁ WEJŚCIOWY 
PUR MODUŁ NAWIGACJI (SO)*4 SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
RED MODUŁ WYŚWIETLACZA DODATKOWEGO AUDIO-HVAC (CLK)*2
MODUŁ WYŚWIETLACZA DODATKOWEGO HVAC (CLK)*3 
SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
YEL MODUŁ WYŚWIETLACZA DODATKOWEGO AUDIO-HVAC (SO)*2
MODUŁ WYŚWIETLACZA DODATKOWEGO HVAC (SO)*3 
SYGNAŁ WEJŚCIOWY 
——— ——— ——— 
10 YEL STEROWANIE TRANZYSTOREM MOCY SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
11 BLU SYGNAŁ ZWROTNY DMUCHAWY SYGNAŁ WEJŚCIOWY 
12 ——— ——— ——— 
13 ——— ——— ——— 
14 LT BLU CZUJNIK TEMPERATURY WNĘTRZA SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
15 PUR CZUJNIK NASŁONECZNIENIA SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
16 RED ILLUMI(-) SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
17 ——— ——— ——— 
18 ——— ——— ——— 
19 ——— ——— ——— 
20 RED SYGNAŁ A/C SYGNAŁ WEJŚCIOWY 
21 BRN MODUŁ NAWIGACJI (CLK)*4 SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
22 GRY PRZEKAŹNIK OGRZEWANIA SZYBY TYLNEJ SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
23 BRN CZUJNIK TEMPERATURY PAROWNIKA SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
24 RED WSPÓLNA MASA CZUJNIKA SYGNAŁ WEJŚCIOWY 
25 GRN WSPÓLNE ZASILANIE SILNIKA STEROWANIA SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
26 LT GRN WSPÓLNY SYGNAŁ SILNIKA STEROWANIA WEJŚCIE/WYJŚCIE 
27 PNK WSPÓLNA MASA SILNIKA STEROWANIA SYGNAŁ WEJŚCIOWY 
28 ——— ——— ——— 
29 BLK MASA (G503) SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
30 PNK CZUJNIK TEMPERATURY ZEWNĘTRZNEJ SYGNAŁ WYJŚCIOWY 
31 WHT IG2 (Zasilanie) SYGNAŁ WEJŚCIOWY 
32 GRY ILLUMI(+) SYGNAŁ WEJŚCIOWY 

*1: Z podwójnym sterowaniem klimatem 
*2: Z modułem audio 
*3: Bez modułu audio 
*4: Z systemem nawigacji