Sprawdzanie zespołu czujnika poziomu paliwa

UWAGA: Schemat połączeń czujnika poziomu paliwa znajduje się na Schemacie obwodów wskaźników.

1.Przed rozpoczęciem kontroli sprawdzić bezpiecznik nr 10 WSKAŹNIK (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

2.Sprawdzić kody DTC dotyczące układów elektrycznych nadwozia.

  • Jeśli nie pojawia się żadna usterka, przejść do punktu 3.
  • Jeśli wskazany został kod DTC B1175 lub B1176, przejść do procedury usuwania usterki wskazanej przez kod DTC.

3.Wyłączyć zapłon.

4.Wymontować konsolę środkową i wymontować dźwignię hamulca ręcznego (A).

 

5.Wymontować z podłogi osłonę dostępu (A).

 

6.Rozłączyć złączkę 4-stykową zespołu zbiornika paliwa (B).

7.Zmierzyć napięcie między stykami nr 1 i nr 3 złączki 4-stykowej zespołu zbiornika paliwa przy włączonym zapłonie (II). Powinno być napięcie akumulatora.

  • Jeżeli jest wymagane napięcie, przejść do punktu 8.
  • Jeśli napięcie jest nieprawidłowe, sprawdzić, czy jest:
    • zwarcie do masy w przewodzie GRN.
    • przerwa w przewodzie GRN lub ORN.

 

8.Wyłączyć zapłon.

9.Wymontować zespół pompy paliwa ze zbiornika paliwa.

10.Zmierzyć opór między stykami nr 1 i 3 4-stykowej złączki zespołu zbiornika paliwa w położeniach E (PUSTY), LOW (KONTROLKA NISKIEGO POZIOMU PALIWA), 1/2 (POŁOWA), i F (PEŁNY).
Jeśli niemożliwe jest uzyskanie poniższych odczytów, wymienić zespół czujnika poziomu paliwa.

Położenie pływaka F
87,5 mm
 
1/2
42,9 mm
 
NISKIE
12,5 mm
 
E
9,4 mm
 
Opór (W19 do
21 
204,2 do
209,2 
602 do
615 
773 do
787 

 

11.Podłączyć ponownie złączkę 4-stykową zespołu zbiornika paliwa.

12.Wymontować na co najmniej 10 sekund bezpiecznik nr 16 PODTRZYMANIA (10 A) ze skrzynki pod pokrywą silnika po czym zamontować go ponownie.

13.Włączyć zapłon (II).

14.Sprawdzić, czy wskazówka wskaźnika poziomu paliwa wskazuje „F” z pływakiem w położeniu F.

  • Jeżeli wskazówka wskaźnika poziomu paliwa nie wskazuje „F”, wymienić zestaw wskaźników.
  • Jeśli wskaźnik jest sprawny, sprawdzanie zostało zakończone.

UWAGA:
  • Wskazówka wskaźnika poziomu paliwa opada po wyłączeniu zapłonu, niezależnie od poziomu paliwa.
  • Wymontować bezpiecznik PODTRZYMANIA nr 16 (15 A) ze skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika na co najmniej 10 sekund po zakończeniu sprawdzania, w przeciwnym razie rzeczywiste wskazania poziomu paliwa mogą być sygnalizowane po upływie 20 minut.