Środki ostrożności przy obsłudze szybkozłączki sztywnego przewodu paliwowego
Złączki/szybkozłączki przewodów paliwowych (A), (B), łączą magistralę paliwa (C) z przewodem zasilającym (D), przewód zasilający z przewodem zasilania paliwem (E), przewód zasilający (F) z zespołem zbiornika paliwa (G). Przy wymontowaniu lub zamontowaniu przewodów zasilania paliwem, zespołu zbiornika paliwa lub zbiornika paliwa konieczne jest rozłączenie lub połączenie szybkozłączek.
Zwrócić uwagę na fakt, że:
- Elastyczne i sztywne przewody paliwa oraz szybkozłączki nie są odporne na działanie ciepła; należy uważać, aby nie uszkodzić ich podczas spawania lub wykonywania innych czynności związanych z wydzielaniem się ciepła.
- Elastyczne i sztywne przewody paliwa oraz szybkozłączki nie są odporne na działanie kwasów; nie przecierać ich szmatką, którą uprzednio czyszczono akumulator. Wymienić je w przypadku kontaktu z elektrolitem lub innymi kwasami.
- Podczas podłączania lub rozłączania elastycznych i sztywnych przewodów paliwa oraz szybkozłączek należy uważać, aby ich zbytnio nie skręcać ani nie splątać. Jeśli są uszkodzone, należy je wymienić.
Rozłączona szybkozłączka może zostać ponownie podłączona, ale element ustalający na przewodzie współpracującym nie może zostać ponownie wykorzystany po zdjęciu z przewodu. Element ustalający należy wymienić w przypadku:
- wymiany listwy paliwowej.
- wymiany sztywnego przewodu paliwa,
- wymiany pompy paliwa.
- wymiany filtra paliwa.
- wymiany zespołu czujnika poziomu paliwa.
- gdy został wymontowany z przewodu sztywnego.
- gdy został uszkodzony.
Miejsce | Producent | Kolor elementu ustalającego | Średnica przewodu |
---|
A | Tokai | Zielony | 6,3 mm |
B | Sanoh | Biały | 9,5 mm |