Sprawdzenie obrotów biegu jałowego

UWAGA:

1.Rozłączyć złączkę zaworu oczyszczania zbiornika EVAP oparów paliwa.

2.Podłączyć moduł HDS do złącza DLC (A) umieszczonego pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.

 

3.Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 3.000 obr./min (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe.

4.Sprawdzić obroty biegu jałowego w warunkach bez obciążenia: reflektory, dmuchawa, wentylator chłodnicy, klimatyzacja muszą być wyłączone.

Obroty biegu jałowego powinny wynosić: 650±50 obr./min (min-1) 


5.Przez 1 minutę pozostawić silnik na biegu jałowym przy dużym obciążeniu elektrycznym (włączyć układ klimatyzacji, nastawić temperaturę na maksymalne chłodzenie, dmuchawę na wysokie obroty i włączyć światła drogowe).

Obroty biegu jałowego powinny wynosić: 750±50 obr./min (min-1) 


UWAGA: Jeśli obroty biegu jałowego odbiegają od wymaganych, przeprowadzić procedurę uczenia obrotów biegu jałowego modułu ECM. Gdy obroty jałowe są nieprawidłowe, przejść do tabeli usuwania usterek na podstawie objawów.

6.Ponownie podłączyć złączkę zaworu oczyszczania zbiornika EVAP.