Sprawdzenie świecy zapłonowej

1.Sprawdzić elektrody i izolację ceramiczną.

  • Wypalenie lub zużycie elektrod może być spowodowane:
    • Przyspieszonym zapłonem
    • Luźną świecą zapłonową
    • Zbyt wysoką wartością cieplną świecy
    • Niedostatecznym chłodzeniem

  • Przyczyną osadzenia nagaru na świecach może być:
    • Opóźnionym zapłonem
    • Olejem w komorze spalania
    • Nieprawidłową przerwą elektrod świecy
    • Zbyt małą wartością cieplną świecy
    • Zbyt częstym pozostawianiem silnika na biegu jałowym i jeżdżeniem z małą prędkością
    • Zanieczyszczonym filtrem powietrza
    • Uszkodzonymi cewkami zapłonowymi

 

2.Jeżeli elektroda świecy zapłonowej jest brudna lub zanieczyszczona, oczyścić elektrodę za pomocą środka do czyszczenia świec.

UWAGA:
  • Nie używać szczotki drucianej, ani nie oskrobywać irydowej elektrody, ponieważ może to doprowadzić do jej uszkodzenia.
  • Zastosować chemiczny środek do czyszczenia, taki jak Carb Spray, aby oczyścić elektrodę.
  • Jeżeli używane jest urządzenie do czyszczenia świec zapłonowych piaskiem, czyszczenie nie powinno trwać dłużej niż 20 sekund, ponieważ może to spowodować uszkodzenie elektrody.

3.Nie regulować przerwy (A) między irydowymi końcówkami świecy; wymienić świecę zapłonową, jeśli przerwa nie odpowiada specyfikacji.

Przerwa elektrod 
Wartość nominalna (nowe): 1,0-1,1 mm 

 

4.Wymienić świecę zapłonową, gdy środkowa elektroda jest zaokrąglona (A) jak na rysunku. Stosować tylko świece zapłonowe z listy poniżej.

Świece zapłonowe: 
NGK: IZFR6K11S 
DENSO: SKJ20DR-M11S 

 

5.Gwint świecy posmarować niewielką ilością środka zabezpieczającego przed zakleszczeniem i wkręcić ręką świecę do głowicy. Następnie dokręcić je momentem 25 N·m (2,5 kG·m).