Demontaż zespołu ręcznej skrzyni biegów (M/T)

Rysunek zestawieniowy - obudowa sprzęgła:

 

Rysunek zestawieniowy - obudowa skrzyni biegów:

 

UWAGA: Umieścić obudowę sprzęgła na dwóch drewnianych klockach o takiej grubości, aby wałek główny nie dotykał stołu warsztatowego.

1.Wymontować podporę (A) obudowy filtra powietrza oraz wspornik (B) obudowy filtra powietrza.

 

2.Wymontować śruby zabezpieczające (A), sprężyny (B) i kulki stalowe (C).

 

3.Wymontować śrubę 20 mm (D) i podkładkę 20 mm (E).

4.Wymontować zespół dźwigni zmiany biegów (A) i tulejki ustalające (B) 8 x 10 mm.

 

5.Wymontować wieszak (A) skrzyni biegów i wyłącznik świateł cofania (B).

 

6.Wykręcić korek spustowy (A) i korek wlewu oleju (B) i czujnik prędkości (C), a następnie wymontować pierścień O-ring (D).

 


7.Wykręcić śruby kołnierzowe 8 mm, odkręcając je „na krzyż” w kilku krokach.

 

8.Wykręcić śrubę uszczelniającą 32 mm (A).

 

9.Szczypcami do pierścieni rozszerzyć pierścień ustalający 69 mm (B) na łożysku kulkowym wałka napędowego i wyjąć pierścień z rowka.

10.Wymontować obudowę skrzyni biegów (C) i tulejki ustalające 14 x 20 mm (D).

11.Wymontować widełki wstecznego biegu.

 

12.Wymontować koło pośrednie wstecznego biegu (A) i wałek koła wstecznego biegu (B).

 

13.Zabezpieczyć uszczelniacz (owijając taśmą wielowypust wałka głównego) i wymontować z obudowy sprzęgła (D) zespół wałka głównego (A) i zespół wałka napędowego (B) z widełkami (C).

 

14.Wymontować podkładkę sprężystą 36 mm (E) i podkładkę 26 mm (F).

15.Wymontować mechanizm różnicowy (A) i magnes (B).

 

16.Wymontować rynnę spływu oleju (A), pierścień oporowy 52 x 62 mm (B) i płytkę M prowadnicy oleju.