Punkty smarowania



Częsty i długotrwały kontakt zużytego oleju silnikowego ze skórą może spowodować choroby nowotworowe skóry. Codzienny kontakt z zużytym olejem jest wysoce niepożądany, dlatego też zaleca się dokładne mycie rąk wodą i mydłem bezzwłocznie po każdym kontakcie z zużytym olejem.


Szczegółowe informacje dotyczące rozmieszczenia punktów smarowania i rodzaju stosowanego środka smarującego podano na rysunkach zestawieniowych i w odpowiednich procedurach (takich jak: procedura montażu, ponownego montażu, wymiana, naprawa, zamontowanie itd.) we wszystkich rozdziałach.

Punkty smarowania Środek smarujący 
Silnik Zawsze należy używać syntetycznego oryginalnego oleju Honda Motor Oil (wysoce zalecane), syntetycznego oleju silnikowego 0W-30 ACEA A1/B1 (wysoce zalecane) lub syntetycznego oleju silnikowego ACEA A3/B3.
Lepkość wg ACEA: Zobacz wykres. 
Ręczna skrzynia biegów Olej do ręcznych skrzyń biegów Honda MTF
Zawsze stosować oryginalny olej Honda MTF*. Stosowanie oleju silnikowego może utrudnić zmianę biegów, ponieważ tego typu olej nie zawiera odpowiednich dodatków. 
Układ hamulcowy (wraz z VSA) Płyn hamulcowy DOT 3 lub DOT 4
Zalecany jest oryginalny płyn hamulcowy Honda. Użycie nieoryginalnego płynu hamulcowego może prowadzić do korozji i zmniejszenia żywotności układu. 
Przewód sprzęgła Płyn hamulcowy DOT 3 lub DOT 4
Zalecany jest oryginalny płyn hamulcowy Honda. 
E
F
G
H
I
J
K
Widełki wyciskowe
Końcówki akumulatora
Łącznik serwa układu hamulcowego
Łącznik siłownika sprzęgła
Dźwignia zmiany biegów
Pokrywa wlewu paliwa
Zamek i zawiasy pokrywy silnika
Zamek i zawiasy drzwi bagażnika 
Smar uniwersalny 
Uszczelki tłoczka zacisku hamulcowego Smar do gumy 
N
Osłona tłoczka zacisku hamulcowego, zaciski hamulcowe i ich osłony
Końce linek zmiany biegów 
Smar silikonowy 
Sprężarka klimatyzacji Olej do sprężarek: DENSO ND-OIL8 (nr katalogowy 38897-PR7-003, 38898-PR7-003 lub 38899-PR7-A01)
Do pracy z czynnikiem HFC-134a (R-134a) 

 Jeśli oryginalny olej Honda MTF nie jest dostępny, tymczasowo zastosować olej silnikowy klasy co najmniej SL wg API o lepkości wg SAE 10W-30 lub 10W-40. 

 

UWAGA: Na rysunku przedstawiono wersję RHD; wersja LHD jest podobna.