Częsty i długotrwały kontakt zużytego oleju silnikowego ze skórą może spowodować choroby nowotworowe skóry. Codzienny kontakt z zużytym olejem jest wysoce niepożądany, dlatego też zaleca się dokładne mycie rąk wodą i mydłem bezzwłocznie po każdym kontakcie z zużytym olejem. |
Punkty smarowania | Środek smarujący | |
---|---|---|
A | Silnik | Zawsze należy używać syntetycznego oryginalnego oleju Honda Motor Oil (wysoce zalecane), syntetycznego oleju silnikowego 0W-30 ACEA A1/B1 (wysoce zalecane) lub syntetycznego oleju silnikowego ACEA A3/B3. Lepkość wg ACEA: Zobacz wykres. |
B | Ręczna skrzynia biegów | Olej do ręcznych skrzyń biegów Honda MTF Zawsze stosować oryginalny olej Honda MTF*. Stosowanie oleju silnikowego może utrudnić zmianę biegów, ponieważ tego typu olej nie zawiera odpowiednich dodatków. |
C | Układ hamulcowy (wraz z VSA) | Płyn hamulcowy DOT 3 lub DOT 4 Zalecany jest oryginalny płyn hamulcowy Honda. Użycie nieoryginalnego płynu hamulcowego może prowadzić do korozji i zmniejszenia żywotności układu. |
D | Przewód sprzęgła | Płyn hamulcowy DOT 3 lub DOT 4 Zalecany jest oryginalny płyn hamulcowy Honda. |
E F G H I J K L | Widełki wyciskowe Końcówki akumulatora Łącznik serwa układu hamulcowego Łącznik siłownika sprzęgła Dźwignia zmiany biegów Pokrywa wlewu paliwa Zamek i zawiasy pokrywy silnika Zamek i zawiasy drzwi bagażnika | Smar uniwersalny |
M | Uszczelki tłoczka zacisku hamulcowego | Smar do gumy |
N O | Osłona tłoczka zacisku hamulcowego, zaciski hamulcowe i ich osłony Końce linek zmiany biegów | Smar silikonowy |
P | Sprężarka klimatyzacji | Olej do sprężarek: DENSO ND-OIL8 (nr katalogowy 38897-PR7-003, 38898-PR7-003 lub 38899-PR7-A01) Do pracy z czynnikiem HFC-134a (R-134a) |
Jeśli oryginalny olej Honda MTF nie jest dostępny, tymczasowo zastosować olej silnikowy klasy co najmniej SL wg API o lepkości wg SAE 10W-30 lub 10W-40. |
UWAGA: Na rysunku przedstawiono wersję RHD; wersja LHD jest podobna.