Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Demontaż bocznej osłony bagażnika

 

        Demontaż bocznej osłony bagażnika może się okazać konieczny do prac przy np. montażu czujników parkowania , otwierania klapy bagażnika pilotem, czy podpinania instalacji haka...

Żeby zdemontować osłonę boczną należy najpierw  wymontować osłonę tylną bagażnika, później pokrywę dolnej części bagażnika, potem odpina się matę podłogi, nakładkę na próg i na końcu samą osłonę.

TUTAJ można zobaczyć, jak zgodnie z instrukcją serwisową powinien wyglądać proces demontażu.


Praktyka:   Żeby ściągnąć osłonę tylną wystarczy wyciągnąć uszczelkę (wyciągnąć ją do góry, wychodzi bardzo lekko), wsadzić palucha, podźwignąć jeden z końców osłony i z czuciem (żeby nie pourywać spinek) wyciągnąć do góry (u mnie poszło to bez większego wysiłku). To pomarańczowe to przewód do lampy doświetlającej.

 

Tak osłona od "spodu". W kółkach są zaznaczone spinki:

 

Teraz pora na pokrywę dolnej części bagażnika:

Dźwigamy pokrywę pod którą jest koło zapasowe. Odginamy w dół maskownice dwóch śrub (w czerwonych kółkach) - maskownice są spasowane bardzo ciasno i trzeba uważać żeby ich nie zniszczyć. Śruby "10-ki" odkręcamy najlepiej (dla wygody) kluczem nasadowym:

Po zamknięciu pokrywy odpinamy fragment tapicerki - te białe wypustki to plastikowe spinki. Odkręcamy 2 czarne śruby (w czerwonych kółkach) i wyciągamy pokrywę:

 

Zdejmujemy pokrywę progu pasażera (wystarczy podważyć palcami) - jest tam 3 białe spinki i odciągamy gumę uszczelek drzwi:

 

Odczepiamy matę na podłodze (jest na rzepie i z małym haczykiem - w kółku):

I już ostatni element, czyli odsłona boczna w bagażniku:

Demontaż wykonuje się dokładnie tak jak w opisie z serwisówki, z tym że, dobrze jest na styku wykładziny z drzwiami tylnymi i klapą tylną  wyciągnąć uszczelkę. Delikatnie i z czuciem odchylamy plastiki tak żeby puściły spinki (białe i czerwone parę zdjęć niżej). Powinny też wyjść - z pewnym oporem zaczepy metalowe (te od siedzenia i do mocowania bagażu). Najtrudniejsza sprawa to zaczepy do jasnego górnego plastiku (tego z opisem SIDE CURTAIN AIR BAG):

Zaczepów jest 5. Nie można pchać śrubokręta między plastiki bo można zrobić wżery. Trzeba silnie ale z wyczuciem odginać osłonę w dół i do wnętrza bagażnika. Miejsca gdzie są zaczepy można próbować wciskać w stronę słupka. Nie jest to łatwe i zajmuje sporo czasu.

W trakcie ściągania osłony trzeba odczepić gniazdo zasilania dodatkowego (zapalniczkowe).  Trzeba odczepić od niego przewody. Nie wolno ciągnąć na siłę bo się urwie. Jest tam taki mały (słabo widoczny) plastik który trzeba wcisnąć. Musicie trochę pokombinować, ale jak go wciśniecie to wystarczy leciutko pociągnąć żeby złączka puściła:

Tak wygląda ściągnięta osłona boczna. W kółkach zaznaczone są spinki:

I w końcu efekt końcowy - zdemontowana boczna osłona.
W kółkach (u góry) zaznaczone są zaczepy między osłoną boczną bagażnika a górnymi plastikami z napisem
SIDE CURTAIN AIR BAG (2 na dole po lewej to zaczepy do uszczelki drzwi.

Przy demontażu osłony prawej strony (z lampką), należy włożyć sporo wysiłku w wyciągnięcie schowka, którego elementy umieszczone jest za metalową przegrodą konstrukcyjną:

Widok na wnętrze bagażnika po zdjęciu osłon:

 

No to jeszcze zostało poskładać auto do normalnego wyglądu. Robimy to w odwrotnej kolejności...

Podczas zakładania listew progowych przy tylnych drzwiach uszkodziły mi się 2 spinki. W sklepie motoryzacyjnym kupiłem najtańsze (po 30 gr) spinki o zbliżonych wymiarach i rozmieściłem tak że w listwie były 2 oryginały i jeden zamiennik. Poniżej zdjęcia spinek, ta po prawej u góry to oryginał: