Demontaż podszybia
10 XI 2018
Demontaż podszybia czynność która jest przydatna do prac przy usunięciu przyczyny jej trzeszczenia, czyszczeniu układu klimatyzacji, czy innych pracach w okolicach kolektora dolotowego.
Opis na podstawie instrukcji serwisowej;
Po zgrubnym zaznaczeniu pozycji wycieraczek;
Należy podważyć i ściągnąć plastikową zaślepkę, po czym odkręcić nakrętkę mocująca ramię wycieraczki kluczem "17";
W moim przypadku, aby ściągnąć ramię wycieraczki wystarczyło podnieść do góry część do której zamocowane jest pióro. Siła sprężyny zamocowanej w jego wnętrzu spowodowała odchylenie i wyczepienie go z mocowania.
W przypadku trudności z jej ściągnięciem należało by użyć odpowiedniego ściągacza.
Kolejna czynność to ściągniecie gumowej uszczelki;
Wyjęcie trzech spinek;
I demontaż plastikowego elementu podszybia. Zamocowany jest na plastikowych zaczepach; czterech w części środkowej
(w kółkach czerwonych) i po trzech na jej końcach (w kółkach niebieskich).
Do usunięcia dolnej, metalowej części (klucz "10") należy odkręcić sześć śrub (zaznaczone zielonymi kółkami);
Zdemontowany metalowy fragment podszybia i widoczny nagromadzony brud w okolicach wlotów powietrza do kabiny;
Po wyjęciu centralnego plastikowego elementu, pozostają jeszcze dwa skrajne, zamocowane za pomocą dwóch spinek i zaczepu, wsuniętego pod blachę karoserii.
Spinki bez problemu odpinają się po wciśnięciu plastikowego narzędzia między plastik a szybę. Po ich wypięciu należy plastik pociągnąć w kierunku silnika (aby wysunąć zaczep) a dopiero potem unieść do góry i całkowicie zdemontować;