JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Demontaż podszybia

10 XI 2018

        Demontaż podszybia czynność która jest przydatna do prac przy usunięciu przyczyny jej trzeszczenia, czyszczeniu układu klimatyzacji, czy innych pracach w okolicach kolektora dolotowego.

Opis na podstawie instrukcji serwisowej;

 

Po zgrubnym zaznaczeniu pozycji wycieraczek;

Należy podważyć i ściągnąć plastikową zaślepkę, po czym odkręcić nakrętkę mocująca ramię wycieraczki kluczem "17";

 

W moim przypadku, aby ściągnąć ramię wycieraczki wystarczyło podnieść do góry część do której zamocowane jest pióro. Siła sprężyny zamocowanej w jego wnętrzu spowodowała odchylenie i wyczepienie go z mocowania.
W przypadku trudności z jej ściągnięciem należało by użyć odpowiedniego ściągacza.

Kolejna czynność to ściągniecie gumowej uszczelki;

Wyjęcie trzech spinek;

 

I demontaż plastikowego elementu podszybia. Zamocowany jest na plastikowych zaczepach; czterech w części środkowej (w kółkach czerwonych) i po trzech na jej końcach (w kółkach niebieskich).
Do usunięcia dolnej, metalowej części (klucz "10") należy odkręcić sześć śrub (zaznaczone zielonymi kółkami);

 

 

Zdemontowany metalowy fragment podszybia i widoczny nagromadzony brud w okolicach wlotów powietrza do kabiny;

 


Po wyjęciu centralnego plastikowego elementu, pozostają jeszcze dwa skrajne, zamocowane za pomocą dwóch spinek i zaczepu, wsuniętego pod blachę karoserii.

Spinki bez problemu odpinają się po wciśnięciu plastikowego narzędzia między plastik a szybę. Po ich wypięciu należy plastik pociągnąć w kierunku silnika (aby wysunąć zaczep) a dopiero potem unieść do góry i całkowicie zdemontować;