JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Demontaż tylnego zderzaka

04 X 2023

        Demontaż tylnego zderzaka w moim przypadku przeprowadzony został w celu montażu haka holowniczego. Taka czynność można wykonać również w innych przypadkach, np. do montażu czujników parkowania czy wykonania konserwacji karoserii.

Opis demontażu według instrukcji serwisowej.

Zderzak zmocowany do karoserii jest na czterech śrubach, czterech wkrętach, dziesięciu spinkach i bocznych zaczepach przy błotniku.

Zaczynamy od usunięcia uszczelki pokrywy bagażnika, zdjęciu plastikowych zaślepek pod którymi znajdują się śruby mocujące;

 

W dalszej kolejności należy wypiąć spinki od dołu zderzaka (po cztery z każdej strony);

i odkręcić wkręt mocujący plastikową listwę maskującą.

Dalszy etap prac to częściowy demontaż bocznych listew maskujących w taki sposób, aby uzyskać dostęp do schowanego pod nią wkręta i spinki.
Po pracach, przy montażu zderzaka z powrotem, należy zwrócić uwagę na to, że element plastikowego nadkola przyczepiony jest do karoserii na plastikowym zaczepie (w żółtym kółku);

Na koniec pozostały tylko boczne zaczepy zderzaka. Aby prace poszły sprawnie, dobrze jest wcześniej zdemontować tylne lampy.
Tę część prac ze względu na możliwość uszkodzenia lakieru należy wykonać bardzo ostrożnie. W tym przypadku po kolei od góry, delikatnie odciągając zderzak podważane były "oczka" mocowania;

   

Po odpięciu powyższych mocowań należy zderzak zsunąć z metalowej "platformy" na której pozostaje jeszcze wsparty;

We wnętrzu zdemontowanego zderzaka widać fabryczne oznaczenia miejsc, gdzie można zainstalować sensory od czujnika parkowania;