Demontaż tylnego zderzaka 04 X 2023
Demontaż tylnego zderzaka w moim przypadku przeprowadzony został w celu
montażu haka holowniczego. Taka czynność można wykonać również w innych przypadkach, np. do montażu
czujników parkowania czy wykonania konserwacji karoserii.
Opis demontażu według instrukcji serwisowej. Zderzak zmocowany do karoserii jest na czterech śrubach,
czterech wkrętach, dziesięciu spinkach i bocznych zaczepach przy błotniku. Zaczynamy od usunięcia uszczelki pokrywy bagażnika, zdjęciu
plastikowych zaślepek pod którymi znajdują się śruby mocujące; W dalszej kolejności należy wypiąć spinki od dołu zderzaka
(po cztery z każdej strony);
i odkręcić wkręt mocujący plastikową listwę maskującą.
Dalszy etap prac to częściowy
demontaż bocznych listew maskujących w taki sposób, aby uzyskać dostęp do
schowanego pod nią wkręta i spinki.
Po pracach, przy montażu zderzaka z powrotem,
należy zwrócić uwagę na to, że element plastikowego nadkola przyczepiony jest do
karoserii na plastikowym zaczepie (w żółtym kółku);
Na koniec pozostały tylko boczne zaczepy zderzaka. Aby prace
poszły sprawnie, dobrze jest wcześniej
zdemontować tylne lampy.
Tę część prac ze względu na możliwość uszkodzenia
lakieru należy wykonać bardzo ostrożnie. W tym przypadku po kolei od góry,
delikatnie odciągając zderzak podważane były "oczka" mocowania;
Po odpięciu powyższych mocowań należy zderzak zsunąć z metalowej "platformy" na której pozostaje jeszcze wsparty;
We wnętrzu zdemontowanego zderzaka widać fabryczne oznaczenia miejsc, gdzie można zainstalować sensory od czujnika parkowania;