Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Montaż short shifter'a

 

        Montaż tego urządzonka ma na celu skrócenie ruchu dźwigni zmiany biegów. Efekt jest taki, że po zmontowaniu radia CB w schowku pod radiem samochodowym nie uderza się gałką lewarka zmiany biegów w panel tego pierwszego.
Pomysł i opis montażu zaczerpnąłem z forum www.civicklub.pl

Przy okazji podziękowania dla "Ordiego" za shorta i jego opis montażu.
 

Na początek parę zdjęć samego short - shifter'a:

 

TUTAJ można zobaczyć więcej zdjęć wraz z wymiarami.


Short shifter montuje się na końcówce lewarka zmiany biegów, dlatego w pierwszej kolejności należy zdemontować konsolę.

Po jej zdjęciu należy odkręcić 3 śruby (klucz "12", najwygodniej nasadowy) - w czerwonych kółkach - i zdjąć plastikową pokrywę dźwigni zmiany biegów:

 

Do całkowitego zdjęcia pokrywy pozostało jeszcze odpięcie dwóch wtyczek  i jednej złączki przewodów (wciskając cienkim śrubokrętem):

 

Pokrywa po demontażu:

Z końcówki drążka ściągamy plastikowe mocowanie linki, przez wyciągnięcie metalowej obejmy z rowków:

 

W dalszej kolejności ścigamy plastikową nasadkę z końcówki drążka. Można ją łatwo ściągnąć za pomocą "uniwersalnego" narzędzia (kręcąc nim zgodnie z czarną strzałką), podpierając od dołu w otworze nasadki:

 

W nasadce o ile jest potrzeba, można uzupełnić braki smaru i założyć na shorta - u siebie nasunąłem ją w imadle:

 

Śrubki mocowania shorta można zabezpieczyć przed odkręceniem przez posmarowanie klejem do śrub. Nowy elemencik mocno wciskamy na końcówkę drążka i przykręcamy śrubki kluczem imbusowym. Po włożeniu shorta z niebieską nasadką na miejsce, z powrotem zabezpieczamy go obejmą przed wypadnięciem z mocowania linki.

 

 

Kolejna sprawa to spiłowanie plastików mocowania dźwigni zmiany biegów tak, żeby można było wrzucać biegi bez ocierania o te elementy.
Podstawę mocowania piłujemy w miejscu miedzy czerwonymi liniami. Pozwoli to uniknąć blokowania i ewent. haczenia przy wrzucaniu biegów; 2, 4 i 6/wstecznego:

Pilnik, odkurzacz i do roboty :)

 

 

Żeby nie mieć problemów z wrzucaniem biegów; 1, 3 i 5 podpiłowujemy również pokrywę (w miejscach między czerwonymi liniami):

   

 

Po zakończeniu prac pozostało już tylko zamontować wszystkie elementy w odwrotnej kolejności i cieszyć się kolejnym ulepszeniem.
Skok dźwigni został znacznie skrócony, biegi wrzuca się teraz z trochę większym oporem, ale jak dla mnie jest dużo lepiej niż było fabrycznie.