Montaż short
shifter'a
Montaż tego urządzonka ma na celu skrócenie ruchu dźwigni
zmiany biegów. Efekt jest taki, że po zmontowaniu radia CB w schowku pod radiem
samochodowym nie uderza się gałką lewarka zmiany biegów w panel tego pierwszego.
Przy
okazji podziękowania dla "Ordiego" za
shorta i jego
opis montażu. Na początek parę zdjęć
samego short - shifter'a:
Pomysł i opis montażu
zaczerpnąłem z forum
www.civicklub.pl
Short shifter montuje się na końcówce lewarka zmiany biegów, dlatego w pierwszej kolejności należy zdemontować konsolę.
Po jej zdjęciu należy odkręcić 3 śruby (klucz "12", najwygodniej nasadowy) - w czerwonych kółkach - i zdjąć plastikową pokrywę dźwigni zmiany biegów:
Do całkowitego zdjęcia pokrywy pozostało jeszcze odpięcie dwóch wtyczek i jednej złączki przewodów (wciskając cienkim śrubokrętem):
Pokrywa po demontażu:
Z końcówki drążka ściągamy plastikowe mocowanie linki, przez wyciągnięcie metalowej obejmy z rowków:
W dalszej kolejności ścigamy plastikową nasadkę z końcówki drążka. Można ją łatwo ściągnąć za pomocą "uniwersalnego" narzędzia (kręcąc nim zgodnie z czarną strzałką), podpierając od dołu w otworze nasadki:
W nasadce o ile jest potrzeba, można uzupełnić braki smaru i założyć na shorta - u siebie nasunąłem ją w imadle:
Śrubki mocowania shorta można zabezpieczyć przed odkręceniem przez posmarowanie klejem do śrub. Nowy elemencik mocno wciskamy na końcówkę drążka i przykręcamy śrubki kluczem imbusowym. Po włożeniu shorta z niebieską nasadką na miejsce, z powrotem zabezpieczamy go obejmą przed wypadnięciem z mocowania linki.
Kolejna sprawa to spiłowanie plastików mocowania dźwigni
zmiany biegów tak, żeby można było wrzucać biegi bez ocierania o te elementy.
Podstawę mocowania piłujemy w miejscu miedzy czerwonymi liniami.
Pozwoli to
uniknąć blokowania i ewent. haczenia przy wrzucaniu biegów; 2, 4 i 6/wstecznego:
Pilnik, odkurzacz i do roboty :)
Żeby nie mieć problemów z wrzucaniem biegów; 1, 3 i 5 podpiłowujemy również pokrywę (w miejscach między czerwonymi liniami):
Po zakończeniu prac pozostało już tylko zamontować wszystkie
elementy w odwrotnej kolejności i cieszyć się kolejnym ulepszeniem.
Skok dźwigni został znacznie skrócony,
biegi wrzuca się teraz z trochę większym oporem, ale jak dla mnie jest
dużo lepiej niż było fabrycznie.