JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Tabela usterek układu paliwowego

 

       Poniżej znajduje sie kopia fragmentu "Tabeli usuwanie objawów usterek układu paliwowego i emisji" z instrukcji serwisowej, pełna tabela jest TUTAJ lub online TUTAJ:

"Gdy w samochodzie występuje jakikolwiek z tych objawów, sprawdzić kody usterek (DTC) za pomocą testera HDS.
Jeśli nie jest sygnalizowany DTC, przeprowadzić procedurę diagnostyczną objawu, w podanej kolejności, aż do wykrycia przyczyny usterki."
 

Objaw Procedura diagnostyczna Sprawdzić również 
Utrudnione uruchamianie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1. Sprawdzić akumulator.
2. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
3. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
  • Niski stopień sprężania
  • Nieszczelność układu dolotu powietrza
  • Zanieczyszczone paliwo
  • Słaba iskra
Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt niskie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić obroty biegu jałowego
 
Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt wysokie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC).
1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić obroty biegu jałowego.
3. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
 
Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego są poniżej wymaganych, bez obciążenia
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1. Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora.
2. Sprawdzić obudowę przepustnicy
 
Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego spadają podczas kręcenia kołem kierownicy
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić obudowę przepustnicy
  • Układ wspomagania kierownicy
Wahania obrotów biegu jałowego
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
3. Wersja KN: Sprawdzić wtryskiwacze.
4. Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora.
5. Sprawdzić zawór PCV.
6. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
7. Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC. 
  • Zanieczyszczone paliwo
Mała moc
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
2. Sprawdzić wkład filtra powietrza.
3. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
4. Wersja KN: Sprawdzić trójdrożny katalizator spalin (TWC).
5. Wersja KN: Sprawdzić wtryskiwacze.
6. Wersja KN: Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC.
  • Zanieczyszczone paliwo
  • Niski stopień sprężania
  • Ustawienie wałka rozrządu
  • Poziom oleju silnikowego
Silnik gaśnie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 
1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
3. Sprawdzić obroty biegu jałowego.
4. Usunąć usterki w obwodzie sygnału czujnika położenia pedału hamulca.
5. Wersja KN: Sprawdzić świece zapłonowe.
6. Wersja KN: Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC. 
  • Nieszczelność układu dolotu powietrza
  • Uszkodzona wiązka przewodów i połączenia czujnika