Tabela usterek układu paliwowego
Poniżej znajduje sie kopia fragmentu "Tabeli usuwanie objawów usterek układu paliwowego i
emisji" z instrukcji serwisowej, pełna tabela jest
TUTAJ lub online
TUTAJ:
"Gdy w samochodzie występuje jakikolwiek z tych objawów, sprawdzić kody usterek (DTC)
za pomocą testera HDS.
Jeśli nie jest sygnalizowany DTC, przeprowadzić procedurę
diagnostyczną objawu, w podanej kolejności, aż do wykrycia przyczyny usterki."
Objaw
Procedura diagnostyczna
Sprawdzić również
Utrudnione uruchamianie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 1. Sprawdzić akumulator.
2. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
3. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są zbyt niskie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić obroty biegu jałowego
Obroty zimnego „szybkiego” biegu jałowego są
zbyt wysokie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC).1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić obroty biegu jałowego.
3. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego są poniżej
wymaganych, bez obciążenia
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 1. Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora.
2. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
Po rozgrzaniu obroty biegu jałowego spadają podczas
kręcenia kołem kierownicy
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
Wahania obrotów biegu jałowego
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu jałowego ECM.
2. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
3. Wersja KN: Sprawdzić wtryskiwacze.
4. Usunąć usterki w obwodzie sygnału FR alternatora.
5. Sprawdzić zawór PCV.
6. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
7. Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC.
Mała moc
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 1. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
2. Sprawdzić wkład filtra powietrza.
3. Sprawdzić obudowę przepustnicy.
4. Wersja KN: Sprawdzić trójdrożny katalizator spalin (TWC).
5. Wersja KN: Sprawdzić wtryskiwacze.
6. Wersja KN: Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC.
Silnik gaśnie
(lampka MIL jest sprawna, brak kodów DTC) 1. Przeprowadzić procedurę uczenia biegu
jałowego ECM.
2. Sprawdzić ciśnienie paliwa.
3. Sprawdzić obroty biegu jałowego.
4. Usunąć usterki w obwodzie sygnału czujnika położenia pedału hamulca.
5. Wersja KN: Sprawdzić świece zapłonowe.
6. Wersja KN: Sprawdzić ciśnienie oleju w układzie VTEC.