JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Wymiana filtra kabinowego (przeciwpyłkowego)

 

        Wymiana filtra p. pyłkowego jest jedną z czynności eksploatacyjnych przewidzianą instrukcją serwisową. Zaleca się ją wykonywać co 20 tys. km (co 1 rok) lub 40 tys. km  w zależności od warunków eksploatacji. i. i.
Wymiana co 40 tys. km lub 24 mies. (w zależności co nastąpi wcześniej) zalecana jest w warunkach normalnych, a wymiana co 20 tys. km lub co rok w warunkach trudnych -  "Jeżeli samochód jest głownie eksploatowany w terenie miejskim, gdzie występuje wysokie stężenie sadzy w powietrzu, w warunkach dużego zapylenia lub nawiew powietrza z układu wentylacji i klimatyzacji jest słabszy niż zwykle."

Filtr kabinowy znajduje się u dołu, w przedniej środkowej części kabiny samochodu. Dojście do niego znajduje się przy podłodze pasażera.
Procedura wymiany filtra bardzo dobrze pokazana jest min. w instrukcji wymiany filtrów firmy Mann.

Żeby wymienić filtr, należy w pierwszej kolejności ściągnąć osłonę schowka pasażera (o ile jest), która trzyma się na 4 spinkach i wsunięta jest do plastikowego mocowania (w niebieskim kółku niżej);

 

Uzyskujemy wówczas dostęp do prostokątnej pokrywy wnęki na filtr. Pokrywę ściąga się przez pociągnięcie w dół plastikowego wypustu (zaznaczyć na obrazku strzałką).

Za "pokrywą" znajduje się filtr który należy wysunąć.

 

W miejsce po starym filtrze wskoczył nowy Filtron K1175:

Tabela z informacjami o producentach i typach filtrów (wyłącznie na podstawie danych z internetu):

Producent Typ
    Filtron   K 1175
    Mann   CU 2454
    Bosch   1 987 432 203
    Knecht   LA 344
    Purflux   AH266
    Denso   DCF112P
    Jakoparts   J1344012
    JC Premium   B44011PR

Przy okazji wymiany filtra warto również wyczyścić klimatyzację. Można to zrobić np przez ozonowanie lub stosowanie różnego rodzaju pianek czy aerozoli...

        Zaleca się również uzupełnienie/wymianę oleju i czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji. Dla wer. 5D jest to od 440 do 490g czynnika: HCF-134a (R-134a), olej zalecany przez instrukcję serwisową to PAG (olej syntetyczny; polialkylen glikolu): SANDEN SP-10.