JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Wymiana przednich tarcz hamulcowych

01 XII 2021

        Konieczność wymiany tarcz hamulcowych może nastąpić w przypadku ich zużycia, odkształcenia, pęknięcia czy wystąpienia znacznej korozji. i. i.
Tarcze hamulcowe należy również zdemontować przy pracach obejmujących piastę lub łożysko koła. Warto ją również ściągnąć, żeby - w zależności od stanu - pomalować lub wymienić osłonę przeciwbryzgową.
Zgodnie z zaleceniami producenta, dopuszczalny przedział grubości tarczy to 23-21 mm. Dopuszczalne "bicie" tarczy to 0,1 mm.

TUTAJ można zobaczyć rysunki złożeniowe oraz to, jak zgodnie z instrukcją serwisową wyglądają pomiary i proces demontażu tarcz.


Po ściągnięciu zacisków i klocków hamulcowych, należy odkręcić 2 śruby (klucz "17") mocujące wspornik zacisku (jarzmo).

Po odkręceniu dwóch wkrętów;

Lekko stukając po tarczy gumowym młotkiem, jedna tarcza dała się ona łatwo ściągnąć z miejsca zamocowania:

Przy drugiej tarczy pojawił się problem z odkręceniem jednej ze śrub - była zapieczona i uszkodził się wpust pod śrubokręt.
Z pomocą przyszła szlifierka kątowa i wkrętak udarowy. Po nacięciu śruby, uderzając we wkrętak z płaską końcówką śruba w końcu się poddała;

Po odkręceniu wkrętów, okazało się że tarcza nie daje się łatwo zdemontować, więc do ściągnięcia tarczy trzeba było użyć śruby która "odepchnęła" tarczę od piasty;

 

Po wyczyszczeniu elementów mocowania należy nałożyć tarczę, przykręcić dwa kręty mocujące, wspornik, klocki i zacisk.
Ponieważ postanowiłem zmienić fabryczny zestaw hamulcowy na trochę skuteczniejszy; model firmy ATE "przeszczepiony" z Hondy Accord VII gen. z tarczami o średnicy 300mm, to końcowe zdjęcie przedstawia hamulce właśnie po tej operacji;