Sprawdzanie przekaźników
Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";
Znaleźć w tabeli typ przekaźnika, a następnie
wykonać przewidziane dla niego sprawdzenie.
Lokalizacja poszczególnych przekaźników została opisana w osobnym temacie.
Przekaźnik | Test |
---|---|
Przekaźnik odcinania ACC | Typ normalnie otwarty |
Przekaźnik dodatkowego gniazda zasilania | |
Przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C | |
Przekaźnik wentylatora skraplacza układu klimatyzacji | |
Przekaźnik silnika dmuchawy | |
Przekaźnik zapalniczki | |
Przekaźnik ETCS | |
Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych | |
Przekaźnik sygnału dźwiękowego | |
Przekaźnik odcinania IG1 | |
Przekaźnik odcinania IG2 | |
Przekaźnik cewki zapłonowej | |
1., 2. przekaźnik główny PGM-FI | |
Przekaźnik dodatkowy PGM-FI | |
Przekaźnik ogrzewania lusterek sterowanych elektrycznie | |
Przekaźnik szyb sterowanych elektrycznie | |
Przekaźnik wentylatora chłodnicy | |
Przekaźnik ogrzewania szyby tylnej | |
Przekaźnik odcinania rozrusznika |
Przekaźnik sterujący wentylatora | Typ pięciostykowy |
Przekaźnik blokady | |
Przekaźnik blokady Super Lock lewych drzwi | |
Przekaźnik blokady Super Lock prawych drzwi |
Typ
normalnie otwarty (z wyjątkiem 1. przekaźnika głównego PGM-FI, przekaźnika cewki
zapłonowej, przekaźnika dodatkowego PGM-FI. przekaźnika ETCS, przekaźnika
ogrzewania szyby tylnej, przekaźnika wentylatora chłodnicy, przekaźnika
wentylatora skraplacza i przekaźnika silnika dmuchawy)
Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami.
- Obwód powinien być zamknięty między stykami nr 1 i nr 2, gdy napięcie i masa
są podłączone do styków nr 3 i nr 4.
- Gdy nie ma zasilania, obwód między stykami nr 1 i nr 2 powinien być otwarty.
Przekaźnik główny PGM-FI, przekaźnik cewki zapłonowej,
przekaźnik dodatkowy PGM-FI, przekaźnik ETCS, przekaźnik ogrzewania szyby tylnej
1. Odłączyć złączkę D skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika (20-stykową).
2. Po stronie skrzynki
bezpieczników pod pokrywą silnika przeprowadzić następujący test.
a) Przekaźnik główny PGM-FI:
- Połączyć styk nr 16 i masę. Pomiędzy stykiem nr 5 i masą powinno być
napięcie akumulatora.
- Odłączyć styk nr 16 i masę. Pomiędzy stykiem nr 5 i masą nie powinno
być napięcia.
b) Przekaźnik cewki zapłonowej:
- Połączyć styk nr 16 i masę. Pomiędzy stykiem nr 18 i masą powinno być
napięcie akumulatora.
- Odłączyć styk nr 16 i masę. Pomiędzy stykiem nr 18 i masą nie powinno
być napięcia.
c) Przekaźnik dodatkowy PGM-FI:
- Połączyć styk nr 20 i masę. Pomiędzy stykiem nr 9 i masą powinno być
napięcie akumulatora.
- Odłączyć styk nr 20 i masę. Pomiędzy stykiem nr 9 i masą nie powinno
być napięcia.
d) Przekaźnik ETCS:
- Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 15 i nr 17. Pomiędzy
stykiem nr 6 i masą powinno być napięcie akumulatora.
- Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 15 i nr 17. Pomiędzy
stykiem nr 6 i masą nie powinno być napięcia.
e) Przekaźnik ogrzewania szyby tylnej:
- Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 4 i nr 14. Pomiędzy
stykiem nr 3 i masą powinno być napięcie akumulatora.
- Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 4 i nr 14. Pomiędzy
stykiem nr 3 i masą nie powinno być napięcia.
Przekaźnik wentylatora chłodnicy, przekaźnik wentylatora
skraplacza, przekaźnik silnika dmuchawy
1. Odłączyć złączkę E skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika (20-stykową).
2. Po stronie skrzynki
bezpieczników pod pokrywą silnika przeprowadzić następujący test.
a) Przekaźnik wentylatora chłodnicy:
- Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 5 i nr 8. Pomiędzy stykiem
nr 13 i masą powinno być napięcie akumulatora.
- Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 5 i nr 8. Pomiędzy
stykiem nr 13 i masą nie powinno być napięcia.
b) Przekaźnik wentylatora skraplacza:
- Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 4 i nr 16. Pomiędzy
stykiem nr 12 i masą powinno być napięcie akumulatora.
- Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 4 i nr 16. Pomiędzy
stykiem nr 12 i masą nie powinno być napięcia.
c) Przekaźnik silnika dmuchawy:
- Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 1 i nr 8. Pomiędzy stykiem
nr 3 i masą powinno być napięcie akumulatora.
- Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 1 i nr 8. Pomiędzy
stykiem nr 3 i masą nie powinno być napięcia.
Typ pięciostykowy
Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami.
- Obwód powinien być zamknięty między stykami nr 1 i nr 2, gdy napięcie i masa
są podłączone do styków nr 3 i nr 5.
- Gdy nie ma zasilania, obwód między stykami nr 1 i nr 4 powinien być zamknięty.