JS DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Sprawdzanie przekaźników

 

Poniższy opis został skopiowany z "Instrukcji Serwisowej";


Znaleźć w tabeli typ przekaźnika, a następnie wykonać przewidziane dla niego sprawdzenie.
Lokalizacja poszczególnych przekaźników
została opisana w osobnym temacie.

 

Przekaźnik  Test 
Przekaźnik odcinania ACC  Typ normalnie otwarty
Przekaźnik dodatkowego gniazda zasilania 
Przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C 
Przekaźnik wentylatora skraplacza układu klimatyzacji 
Przekaźnik silnika dmuchawy 
Przekaźnik zapalniczki 
Przekaźnik ETCS 
Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych 
Przekaźnik sygnału dźwiękowego 
Przekaźnik odcinania IG1 
Przekaźnik odcinania IG2 
Przekaźnik cewki zapłonowej 
1., 2. przekaźnik główny PGM-FI 
Przekaźnik dodatkowy PGM-FI 
Przekaźnik ogrzewania lusterek sterowanych elektrycznie 
 Przekaźnik szyb sterowanych elektrycznie 
Przekaźnik wentylatora chłodnicy 
Przekaźnik ogrzewania szyby tylnej 
Przekaźnik odcinania rozrusznika 

Przekaźnik sterujący wentylatora  Typ pięciostykowy
Przekaźnik blokady 
Przekaźnik blokady Super Lock lewych drzwi 
Przekaźnik blokady Super Lock prawych drzwi 

Typ normalnie otwarty (z wyjątkiem 1. przekaźnika głównego PGM-FI, przekaźnika cewki zapłonowej, przekaźnika dodatkowego PGM-FI. przekaźnika ETCS, przekaźnika ogrzewania szyby tylnej, przekaźnika wentylatora chłodnicy, przekaźnika wentylatora skraplacza i przekaźnika silnika dmuchawy)

Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami.
- Obwód powinien być zamknięty między stykami nr 1 i nr 2, gdy napięcie i masa są podłączone do styków nr 3 i nr 4.
- Gdy nie ma zasilania, obwód między stykami nr 1 i nr 2 powinien być otwarty.



Przekaźnik główny PGM-FI, przekaźnik cewki zapłonowej, przekaźnik dodatkowy PGM-FI, przekaźnik ETCS, przekaźnik ogrzewania szyby tylnej

1. Odłączyć złączkę D skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika (20-stykową).

2. Po stronie skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika przeprowadzić następujący test.

a) Przekaźnik główny PGM-FI:
  - Połączyć styk nr 16 i masę. Pomiędzy stykiem nr 5 i masą powinno być napięcie akumulatora.
  - Odłączyć styk nr 16 i masę. Pomiędzy stykiem nr 5 i masą nie powinno być napięcia.

b) Przekaźnik cewki zapłonowej:
  - Połączyć styk nr 16 i masę. Pomiędzy stykiem nr 18 i masą powinno być napięcie akumulatora.
  - Odłączyć styk nr 16 i masę. Pomiędzy stykiem nr 18 i masą nie powinno być napięcia.

c) Przekaźnik dodatkowy PGM-FI:
  - Połączyć styk nr 20 i masę. Pomiędzy stykiem nr 9 i masą powinno być napięcie akumulatora.
  - Odłączyć styk nr 20 i masę. Pomiędzy stykiem nr 9 i masą nie powinno być napięcia.

d) Przekaźnik ETCS:
  - Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 15 i nr 17. Pomiędzy stykiem nr 6 i masą powinno być napięcie akumulatora.
  - Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 15 i nr 17. Pomiędzy stykiem nr 6 i masą nie powinno być napięcia.

e) Przekaźnik ogrzewania szyby tylnej:
  - Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 4 i nr 14. Pomiędzy stykiem nr 3 i masą powinno być napięcie akumulatora.
  - Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 4 i nr 14. Pomiędzy stykiem nr 3 i masą nie powinno być napięcia.


Przekaźnik wentylatora chłodnicy, przekaźnik wentylatora skraplacza, przekaźnik silnika dmuchawy

1. Odłączyć złączkę E skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika (20-stykową).

2. Po stronie skrzynki bezpieczników pod pokrywą silnika przeprowadzić następujący test.

a) Przekaźnik wentylatora chłodnicy:
  - Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 5 i nr 8. Pomiędzy stykiem nr 13 i masą powinno być napięcie akumulatora.
  - Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 5 i nr 8. Pomiędzy stykiem nr 13 i masą nie powinno być napięcia.

b) Przekaźnik wentylatora skraplacza:
  - Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 4 i nr 16. Pomiędzy stykiem nr 12 i masą powinno być napięcie akumulatora.
  - Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 4 i nr 16. Pomiędzy stykiem nr 12 i masą nie powinno być napięcia.

c) Przekaźnik silnika dmuchawy:
  - Podłączyć zasilanie i masę pomiędzy styki nr 1 i nr 8. Pomiędzy stykiem nr 3 i masą powinno być napięcie akumulatora.
  - Odłączyć zasilanie i masę pomiędzy stykami nr 1 i nr 8. Pomiędzy stykiem nr 3 i masą nie powinno być napięcia.


Typ pięciostykowy


Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami.
- Obwód powinien być zamknięty między stykami nr 1 i nr 2, gdy napięcie i masa są podłączone do styków nr 3 i nr 5.
- Gdy nie ma zasilania, obwód między stykami nr 1 i nr 4 powinien być zamknięty.