Test wejściowy wycieraczek/spryskiwacza (MICU)

1. Przed rozpoczęciem usuwania usterek układu wycieraczek/spryskiwaczy sprawdzić bezpieczniki nr 10 (7,5 A) i nr 38 (30 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą.

2. Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu mają żeńskie styki.

3. Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.

  • Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i sprawdzić ponownie system.
  • Jeśli styki wyglądają prawidłowo, przejść do punktu 4.

4. Przy odłączonych złączkach wykonać poniższe testy wejściowe przy odpowiedniej złączce.

  • Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
  • Jeśli wszystkie wyniki testów wejściowych są prawidłowe, przejść do punktu 5.

Nr styku  Przewód  Warunki testu  Test: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
F18  BLU  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku F18:
Silnik wycieraczek powinien pracować z niską prędkością. 
  • Słaba masa (G301)
  • Uszkodzony silnik wycieraczek szyby przedniej
  • Przerwa w przewodzie
 
F19  YEL  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku F19:
Silnik wycieraczek powinien pracować z wysoką prędkością. 
  • Słaba masa (G301)
  • Uszkodzony silnik wycieraczek szyby przedniej
  • Przerwa w przewodzie
 
F32  WHT  W każdych warunkach (odłączyć złączkę 5-stykową silnika wycieraczek)  Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem F32 i stykiem nr 4 złączki 5-stykowej silnika wycieraczek:
Obwód powinien być zamknięty. 
Przerwa w przewodzie 
F33  RED  W każdych warunkach  Podłączyć (+) akumulatora do styku F33:
Silnik spryskiwaczy szyby przedniej powinien pracować. 
  • Słaba masa (G201)
  • Uszkodzony silnik wycieraczek szyby przedniej
  • Przerwa w przewodzie
 
S6  BLU  Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy (sterownik pracy przerywanej) obrócony  Sprawdzić opór pomiędzy stykami S6 i S4:
Opór powinien zmieniać się od około 0 do 30 W
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Przerwa w przewodzie
  • Zwarcie do masy
 

5. Podłączyć złączki do skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą i przeprowadzić poniższe testy sygnału wejściowego złączek.

  • Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
  • Jeśli żaden z testów wejściowych nie wykaże niesprawności, prawdopodobnie jest uszkodzony moduł MICU; wymienić skrzynkę bezpieczników pod deską rozdzielczą.

Nr styku  Przewód  Warunki testu  Test: Oczekiwany wynik  Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
E6  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G602, G652)
  • Przerwa w przewodzie
 
T34  BLK  W każdych warunkach  Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G503)
  • Przerwa w przewodzie
 
S10
·
S4 
ORN  Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy (LOW) ON  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S10 i S4:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Przerwa w przewodzie
 
Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy (INT) 
Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy OFF  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S10 i S4:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Zwarcie do masy
 
S15
·
S4 
GRN  Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy (MIST) ON  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S15 i S4:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Przerwa w przewodzie
 
Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy (MIST) OFF  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S15 i S4:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Zwarcie do masy
 
S17
·
S4 
YEL  Wyłącznik spryskiwacza włączony  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S17 i S4:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Przerwa w przewodzie
 
Wyłącznik spryskiwacza wyłączony  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S17 i S4:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Zwarcie do masy
 
S20
·
S4 
WHT  Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy (LO) ON  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S20 i S4:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Przerwa w przewodzie
 
Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy OFF  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S20 i S4:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Zwarcie do masy
 
WHT  Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy (HIGH) ON  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S20 i S4:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Przerwa w przewodzie
 
Przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy OFF  Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S20 i S4:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Niesprawny przełącznik wycieraczek/spryskiwaczy
  • Zwarcie do masy