Sprawdzanie i regulacja hamulca ręcznego

Sprawdzanie


1.Pociągnąć dźwignię hamulca postojowego (A) siłą 196 N (20 kG) w celu całkowitego zaciągnięcia hamulca postojowego. Dźwignia hamulca postojowego powinna zostać zablokowana po określonej liczbie trzaśnięć zapadki dźwigni.

Liczba kliknięć zapadki dźwigni: 8 do 9 

 

2.Jeżeli liczba trzaśnięć zapadki jest zbyt duża, wyregulować hamulec postojowy.

Regulacja


1.Całkowicie zwolnić dźwignię hamulca postojowego.

2.Wymontować pokrywę serwisową (A) z konsoli środkowej.

 

3.Poluzować nakrętkę regulacyjną hamulca ręcznego (B).

4.Podnieść tył samochodu i podeprzeć go w odpowiednich miejscach podstawkami.

5.Zdjąć tylne koła.

6.Sprawdzić, czy ramię hamulca postojowego (A) na zacisku tylnego hamulca styka się z ogranicznikiem (B).

UWAGA: Ramię hamulca ręcznego będzie dotykać ogranicznika jedynie, jeżeli śruba regulacyjna hamulca będzie poluzowana.

 

7.Zamontować tylne koła.

8.Pociągnąć dźwignię hamulca postojowego, przesuwając o 1 ząb zapadki.

 

9.Dokręcać nakrętkę regulacyjną hamulca postojowego, aż do uzyskania lekkiego ocierania hamulca postojowego przy obracaniu kół tylnych.

10.Całkowicie zwolnić dźwignię hamulca postojowego i sprawdzić, czy nie ma ocierania hamulca podczas obracania kół tylnych. W razie potrzeby powtórzyć regulację.

11.Upewnić się, że hamulec postojowy skutecznie hamuje przy pełnym zaciągnięciu dźwigni.

12.Zamontować pokrywę serwisową na konsoli środkowej.