1. | Pociągnąć dźwignię hamulca postojowego (A) siłą 196 N (20 kG) w celu całkowitego zaciągnięcia hamulca postojowego. Dźwignia hamulca postojowego powinna zostać zablokowana po określonej liczbie trzaśnięć zapadki dźwigni.
|
2. | Jeżeli liczba trzaśnięć zapadki jest zbyt duża, wyregulować hamulec postojowy. |
1. | Całkowicie zwolnić dźwignię hamulca postojowego. |
2. | Wymontować pokrywę serwisową (A) z konsoli środkowej.
|
3. | Poluzować nakrętkę regulacyjną hamulca ręcznego (B). |
4. | Podnieść tył samochodu i podeprzeć go w odpowiednich miejscach podstawkami. |
5. | Zdjąć tylne koła. |
6. | Sprawdzić, czy ramię hamulca postojowego (A) na zacisku tylnego hamulca styka się z ogranicznikiem (B). UWAGA: Ramię hamulca ręcznego będzie dotykać ogranicznika jedynie, jeżeli śruba regulacyjna hamulca będzie poluzowana.
|
7. | Zamontować tylne koła. |
8. | Pociągnąć dźwignię hamulca postojowego, przesuwając o 1 ząb zapadki.
|
9. | Dokręcać nakrętkę regulacyjną hamulca postojowego, aż do uzyskania lekkiego ocierania hamulca postojowego przy obracaniu kół tylnych. |
10. | Całkowicie zwolnić dźwignię hamulca postojowego i sprawdzić, czy nie ma ocierania hamulca podczas obracania kół tylnych. W razie potrzeby powtórzyć regulację. |
11. | Upewnić się, że hamulec postojowy skutecznie hamuje przy pełnym zaciągnięciu dźwigni. |
12. | Zamontować pokrywę serwisową na konsoli środkowej. |