Opróżnianie układu A/C



  • Opary czynnika chłodniczego lub środka smarującego mogą podrażnić oczy, nos lub gardło.
  • Zachować ostrożność podczas podłączania wyposażenia serwisowego.
  • Nie wdychać czynnika chłodniczego ani oparów.



Używać tylko wyposażenia serwisowego dla czynnika chłodniczego HFC-134a (R-134a).

Jeśli zdarzy się wyciek z układu klimatyzacji, przewietrzyć pomieszczenie przed kontynuowaniem obsługi serwisowej.

Dodatkowe informacje i ostrzeżenia można uzyskać od producentów czynnika chłodniczego i środka smarującego.

1.Jeśli układ klimatyzacji został otwarty podczas montażu lub naprawy, należy go opróżnić używając urządzenia do odzysku/napełniania czynnikiem chłodniczym R-134a. Jeśli układ pozostawał otwarty przez kilka dni, należy wymienić osuszacz, cały układ zaś powinien pozostać opróżniony przez kilka godzin.

2.Podłączyć urządzenie do odzysku/napełniania czynnika chłodniczego R-134a (A) do gniazda serwisowego wysokiego ciśnienia (B) i gniazda serwisowego niskiego ciśnienia (C), postępować zgodnie z instrukcją producenta urządzenia. Opróżnić układ.

 

3.Jeśli niskie ciśnienie nie wzrośnie powyżej 93,3 kPa (700 mmHg) przez 15 minut, prawdopodobnie układ jest nieszczelny. Częściowo napełnić układ i sprawdzić nieszczelności.