Test wejściowy kierunkowskazów/świateł awaryjnych (MICU)

1.Sprawdzić bezpiecznik nr 10 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Jeśli bezpiecznik jest uszkodzony, należy go wymienić i przejść do punktu 3.

2.Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu mają żeńskie styki.

 

3.Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.

  • Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i sprawdzić ponownie system.
  • Jeśli styki wyglądają prawidłowo, przejść do punktu 4.

4.Przy odłączonej złączce wykonać poniższe testy wejściowe przy odpowiedniej złączce.

  • Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
  • Jeśli wszystkie wyniki testów wejściowych są prawidłowe, przejść do punktu 5.

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
G2 WHT W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem G2 i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 16 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
 
G6 BLU W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem G6 i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 22 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
 
E39 BRN W każdych warunkach Połączyć styki G2 i E39 przewodem połączeniowym:
Światła prawego tylnego kierunkowskazu powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G603, G651)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
 
E40 BLU W każdych warunkach Połączyć styki G2 i E40 przewodem połączeniowym:
Światła lewego tylnego kierunkowskazu powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G603)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
 
F1 BRN W każdych warunkach Połączyć styki G2 i F1 przewodem połączeniowym:
Światła prawego przedniego kierunkowskazu powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G201)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
 
G1 BLU W każdych warunkach Połączyć styki G2 i G1 przewodem połączeniowym:
Światła lewego przedniego kierunkowskazu powinny być włączone. 
  • Słaba masa (G301)
  • Przepalona żarówka
  • Przerwa w przewodzie
 
P1 BRN W każdych warunkach Połączyć styki G2 i P1 przewodem połączeniowym:
Kontrolka prawego kierunkowskazu powinna być włączona. 
  • Uszkodzony moduł zestawu wskaźników (szybkościomierz)
  • Uszkodzona kontrolka
  • Przerwa w przewodzie
 
P6 BLU W każdych warunkach Połączyć styki G2 i P6 przewodem połączeniowym:
Kontrolka lewego kierunkowskazu powinna być włączona. 
  • Uszkodzony moduł zestawu wskaźników (szybkościomierz)
  • Uszkodzona kontrolka
  • Przerwa w przewodzie
 

5.Podłączyć złączki do skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą i przeprowadzić poniższe testy sygnału wejściowego złączek.


Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
T34 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G503)
  • Przerwa w przewodzie
 
E6 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G602, G652)
  • Przerwa w przewodzie
 
E33 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G651)
  • Przerwa w przewodzie
 
F20 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G401)
  • Przerwa w przewodzie
 
R1 BLU W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
Uszkodzona skrzynka bezpieczników pod deską rozdzielczą 
Q11 GRN Wyłącznik świateł awaryjnych naciśnięty Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być napięcie akumulatora. 
  • Uszkodzony wyłącznik świateł awaryjnych
  • Przerwa w przewodzie
 
S18 BRN Przełącznik kierunkowskazu w położeniu prawym Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S18 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
 
Przełącznik kierunkowskazu w położeniu lewym lub neutralnym Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S18 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy
 
S19 LT GRN Przełącznik kierunkowskazu w położeniu lewym Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S19 i S5:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Przerwa w przewodzie
 
Przełącznik kierunkowskazu w położeniu prawym lub neutralnym Sprawdzić napięcie pomiędzy stykami S19 i S5:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony zespolony przełącznik świateł
  • Zwarcie do masy