Test wejściowy układu zdalnego sterowania zamkami/centralnego zamka drzwi/alarmowy (MICU)

1.Wyłączyć zapłon.

2.Wymontować prawą lub lewą osłonę dolną boczną.

3.Odłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą.

UWAGA: Wszystkie złączki po stronie przewodu mają żeńskie styki.

 

4.Sprawdzić, czy złączka i styki gniazda dobrze kontaktują.

  • Jeśli styki są zagięte, poluzowane czy też skorodowane, należy je naprawić i sprawdzić ponownie system.
  • Jeśli styki są prawidłowe, przejść do punktu 5.

5.Przy odłączonych złączkach wykonać testy wszystkich sygnałów wejściowych.

  • Jeśli dowolny z testów wykaże usterkę, należy odszukać i usunąć przyczynę, a następnie ponownie sprawdzić system.
  • Jeśli wyniki wszystkich testów sygnału wejściowego są prawidłowe, przejść do 6.

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
N7 BLU W każdych warunkach Podłączyć na chwilę zasilanie akumulatora do styku N13, a masę do styku N7:
Drzwi kierowcy powinny się zablokować. 
  • Wadliwy siłownik drzwi kierowcy
  • Przerwa w przewodzie
 
N13 YEL 
M8 YEL W każdych warunkach Podłączyć na chwilę zasilanie akumulatora do styku M8, a masę do styku M10:
Siłownik w drzwiach przednich po stronie pasażera i lewych tylnych (RHD) powinien się odblokować. 
  • Wadliwy siłownik drzwi pasażera
  • Przerwa w przewodzie
 
M10 BLU 
E1 YEL W każdych warunkach Podłączyć na chwilę zasilanie akumulatora do styku E1, a masę do styku E21:
Siłownik w prawych drzwiach tylnych powinien się odblokować. 
  • Uszkodzenie siłownika w prawych drzwiach tylnych
  • Przerwa w przewodzie
 
E21 BLU 
E14 YEL W każdych warunkach Podłączyć na chwilę zasilanie akumulatora do styku E14, a masę do styku E31:
Siłownik w lewych drzwiach tylnych powinien się odblokować. 
  • Uszkodzenie siłownika w lewych drzwiach tylnych
  • Przerwa w przewodzie
 
E31 BLU 
M6*1 WHT W każdych warunkach Podłączyć na chwilę zasilanie akumulatora do styku M6, a masę do styku R4:
Siłownik w lewych drzwiach tylnych powinien się odblokować. 
  • Słaba masa (G501)
  • Uszkodzony siłownik blokady Super Lock kierowcy
  • Niesprawny przekaźnik blokady Super Lock prawych drzwi
  • Przerwa w przewodzie
 
R4*1 RED 
M6*1 WHT W każdych warunkach Podłączyć na chwilę zasilanie akumulatora do styku M6, a masę do styku R5:
Siłownik w lewych drzwiach tylnych powinien się odblokować. 
  • Słaba masa w punkcie G502, G603, G651
  • Uszkodzony siłownik blokady Super Lock drzwi pasażera z przodu
  • Uszkodzony siłownik blokady Super Lock prawych drzwi tylnych
  • Uszkodzony siłownik blokady Super Lock lewych drzwi tylnych
  • Wadliwy przekaźnik blokady Super Lock lewych drzwi
  • Przerwa w przewodzie
 
R5*1 GRN 
E20 GRN W każdych warunkach Podłączyć na chwilę (+) akumulatora do styku E20:
Siłownik blokady drzwi bagażnika powinien zadziałać. 
  • Słaba masa (G603, G651)
  • Uszkodzony siłownik blokady drzwi bagażnika
  • Przerwa w przewodzie
 
Q4 GRN W każdych warunkach Sprawdzić ciągłość obwodu z masą:
Obwód powinien być zamknięty. 
  • Słaba masa (G503, G504)
  • Wadliwy moduł audio
  • Uszkodzony moduł wyświetlacza systemu nawigacji
  • Przerwa w przewodzie
 
G6 BLU W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 22 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Przerwa w przewodzie
 
G7 BLU W każdych warunkach Połączyć styki G7 i G16 przewodem połączeniowym:
Sygnał dźwiękowy alarmu powinien zadziałać. 
  • Przepalony bezpiecznik nr 21 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika
  • Uszkodzona syrena alarmu
  • Przerwa w przewodzie
 
G16 WHT 
T15*2 YEL W każdych warunkach Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem T15 a stykiem nr 3 złączki 4-stykowej syreny alarmu:
Obwód powinien być zamknięty. 
  • Syrena alarmu
  • Przerwa w przewodzie
 
Sprawdzić ciągłość obwodu z masą:
Obwód powinien być otwarty. 
  • Syrena alarmu
  • Zwarcie do masy
 

*1: Z blokadą Super Lock 
*2: Z układem ultradźwiękowym 

6.Podłączyć złączki skrzynki bezpieczników pod deską rozdzielczą, a następnie przeprowadzić poniższe testy sygnału wejściowego złączki.


Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
T34 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G503)
  • Przerwa w przewodzie
 
E6 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G602, G652)
  • Przerwa w przewodzie
 
E33 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G651)
  • Przerwa w przewodzie
 
F20 BLK W każdych warunkach Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G401)
  • Przerwa w przewodzie
 
T27 GRY Odblokowany wyłącznik blokady drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G501)
  • Uszkodzony wyłącznik blokady drzwi kierowcy
  • Przerwa w przewodzie
 
Wyłącznik blokady drzwi kierowcy w położeniu neutralnym Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony wyłącznik blokady drzwi kierowcy
  • Zwarcie do masy
 
T28 BLU Wyłącznik blokady drzwi kierowcy zablokowany Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G501)
  • Uszkodzony wyłącznik blokady drzwi kierowcy
  • Przerwa w przewodzie
 
Wyłącznik blokady drzwi kierowcy w położeniu neutralnym Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony wyłącznik blokady drzwi kierowcy
  • Zwarcie do masy
 
T31 BRN Odblokowany wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G501)
  • Wadliwy wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy
  • Przerwa w przewodzie
 
Wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy w pozycji neutralnej Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy
  • Zwarcie do masy
 
T32 PNK Zablokowany wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G501)
  • Wadliwy wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy
  • Przerwa w przewodzie
 
T23 WHT Odblokowany wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G501)
  • Uszkodzenie wyłącznika przycisku blokady drzwi kierowcy
  • Przerwa w przewodzie
 
T24 LT GRN Zablokowany wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzenie wyłącznika przycisku blokady drzwi kierowcy
  • Zwarcie do masy
 
T22 LT GRN Odblokowanie wyłącznika przycisku blokady drzwi pasażera Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G502)
  • Uszkodzony wyłącznik przycisku blokady drzwi pasażera z przodu
  • Przerwa w przewodzie
 
Zablokowany wyłącznik przycisku blokady drzwi przednich drzwi pasażera Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony wyłącznik przycisku blokady drzwi pasażera z przodu
  • Zwarcie do masy
 
T25 GRY Odblokowany wyłącznik przycisku blokady lewych drzwi tylnych Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G602)
  • Wadliwy wyłącznik przycisku blokady lewych drzwi tylnych
  • Przerwa w przewodzie
 
Zablokowany wyłącznik przycisku blokady lewych drzwi tylnych Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik przycisku blokady lewych drzwi tylnych
  • Zwarcie do masy
 
T26 LT BLU Odblokowany wyłącznik przycisku blokady prawych drzwi tylnych Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G602, G652)
  • Wadliwy wyłącznik blokady prawych tylnych drzwi
  • Przerwa w przewodzie
 
Zablokowany wyłącznik przycisku blokady prawych drzwi tylnych Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik blokady prawych tylnych drzwi
  • Zwarcie do masy
 

Nr styku Przewód Warunki testu Test: Oczekiwany wynik Prawdopodobna przyczyna (w przypadku nieuzyskania prawidłowego wyniku) 
E3 LT GRN Otwarte przednie drzwi pasażera Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Wadliwy wyłącznik przednich drzwi pasażera
  • Przerwa w przewodzie
 
Zamknięte przednie drzwi pasażera Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik przednich drzwi pasażera
  • Zwarcie do masy
 
E2
[E17] 
GRY
[BRN] 
Otwarte prawe tylne drzwi Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Wadliwy wyłącznik prawych tylnych drzwi
  • Przerwa w przewodzie
 
Zamknięte prawe tylne drzwi Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik prawych tylnych drzwi
  • Zwarcie do masy
 
E17
[E2] 
BRN
[GRY] 
Otwarte lewe tylne drzwi Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Wadliwy wyłącznik lewych tylnych drzwi
  • Przerwa w przewodzie
 
Zamknięte lewe tylne drzwi Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik lewych tylnych drzwi
  • Zwarcie do masy
 
E37 GRN Otwarte drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Wadliwy wyłącznik drzwi kierowcy
  • Przerwa w przewodzie
 
Zamknięte drzwi kierowcy Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik drzwi kierowcy
  • Zwarcie do masy
 
R6 PNK Kluczyk w stacyjce Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G403)
  • Wadliwy czujnik kluczyka w stacyjce
  • Przerwa w przewodzie
 
Zapłon wyłączony i kluczyk wyjęty ze stacyjki Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy czujnik kluczyka w stacyjce
  • Zwarcie do masy
 
G13 GRN Otwarta pokrywa silnika Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Wadliwy wyłącznik pokrywy silnika
  • Słaba masa (G401)
  • Przerwa w przewodzie
 
Pokrywa zamknięta Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik pokrywy silnika
  • Zwarcie do masy
 
E36 BLU Otwarte drzwi bagażnika Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G652)
  • Wadliwy wyłącznik zamka drzwi bagażnika
  • Przerwa w przewodzie
 
Zamknięte drzwi bagażnika Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Wadliwy wyłącznik zamka drzwi bagażnika
  • Zwarcie do masy
 
E13 LT BLU Wyłącznik klamki drzwi bagażnika pociągnięty Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być mniejsze niż 1 V. 
  • Słaba masa (G652)
  • Uszkodzony wyłącznik klamki drzwi bagażnika
  • Przerwa w przewodzie
 
Wyłącznik klamki drzwi bagażnika zwolniony Sprawdzić napięcie między stykiem i masą:
Powinno być 5V lub więcej. 
  • Uszkodzony wyłącznik klamki drzwi bagażnika
  • Zwarcie do masy
 

[ ]: RHD