Kod DTC B1241 lub wskaźnik N kodu DTC: | Usterka w obwodzie silnika dmuchawy |
1. | Skasować kody DTC za pomocą HDS. |
2. | Wyłączyć i następnie włączyć (II) zapłon. |
3. | Za pomocą testera HDS lub modułu sterującego klimatem przeprowadzić funkcję samodiagnozy. |
4. | Sprawdzić, czy występują kody usterek (DTC). Czy jest wskazywany kod DTC B1241 lub N? TAK - Przejść do punktu 5. NIE - Usterka okresowa, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach w obwodzie silnika dmuchawy.n |
5. | Wyłączyć zapłon. |
6. | Sprawdzić bezpiecznik nr 19 (40 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i bezpiecznik nr 36 (10 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Czy bezpieczniki są sprawne? TAK - Przejść do punktu 7. NIE - Wymienić bezpieczniki i sprawdzić ponownie.n |
7. | Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 2 złączki 2-stykowej silnika dmuchawy z masą.
|
8. | Włączyć zapłon (II). Czy silnik dmuchawy pracuje? TAK - Przejść do punktu 9. NIE - Przejść do punktu 24. |
9. | Wyłączyć zapłon. |
10. | Odłączyć przewód połączeniowy. |
11. | Odłączyć złączkę 4-stykową tranzystora mocy. |
12. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 3 złączki 4-stykowej tranzystora mocy i masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 13. NIE - Sprawdzić, czy w przewodzie między tranzystorem mocy i masą nadwozia nie ma przerwy. Jeśli przewód nie jest uszkodzony, sprawdzić masę w punkcie G401 (typ RHD) lub G501 (typ LHD).n |
13. | Połączyć styki nr 1 i nr 3 złączki 4-stykowej tranzystora mocy, używając przewodu połączeniowego.
|
14. | Włączyć zapłon (II). Czy silnik dmuchawy pracuje na wysokich obrotach? TAK - Przejść do punktu 15. NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między tranzystorem mocy i silnikiem dmuchawy.n |
15. | Wyłączyć zapłon. |
16. | Odłączyć przewód połączeniowy. |
17. | Odłączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem. |
18. | Sprawdzić ciągłość obwodu kolejno między masą nadwozia i stykami nr 10 i 11 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Usunąć zwarcie do masy w przewodach między modułem sterującym klimatem a tranzystorem mocy.n NIE - Przejść do punktu 19. |
19. | Sprawdzić ciągłość obwodu między wymienionymi niżej stykami złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem oraz stykami złączki 4-stykowej tranzystora mocy.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 20. NIE - Usunąć przerwę w przewodach między modułem sterującym klimatem i tranzystorem mocy.n |
20. | Włączyć zapłon (II). |
21. | Zmierzyć napięcie kolejno między masą nadwozia i stykami nr 10 i 11 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem.
Czy jest napięcie? TAK - Usunąć zwarcie do zasilania w przewodach.n NIE - Przejść do punktu 22. |
22. | Połączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem. |
23. | Sprawdzić tranzystor mocy. Czy tranzystor mocy jest dobry? TAK - Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem oraz złączki 4-stykowej tranzystora mocy. Jeśli połączenia są dobre, zamienić moduł sterujący klimatyzacją na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł sterujący klimatem.n NIE - Wymienić tranzystor mocy.n |
24. | Odłączyć przewód połączeniowy. |
25. | Odłączyć złączkę 2-stykową silnika dmuchawy. |
26. | Zmierzyć napięcie między stykiem nr 1 złączki 2-stykowej silnika dmuchawy a masą nadwozia.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Wymienić silnik dmuchawy.n NIE - Przejść do punktu 27. |
27. | Wyłączyć zapłon. |
28. | Sprawdzić, czy nie ma przerwy w przewodzie między skrzynką bezpieczników pod pokrywą silnika i złączką 2-stykową silnika dmuchawy. Czy przewód jest sprawny? TAK - Sprawdzić, czy w punkcie G301 masa nie jest słaba. Jeśli masa w punkcie G301 jest prawidłowa, wymienić skrzynkę bezpieczników pod pokrywą silnika.n NIE - Usunąć przerwę w przewodzie.n |