Usuwanie usterek wg DTC: B2982 (K+AUTO)

Kod DTC B2982 lub wskaźnik K i AUTO kodu DTC:Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z każdym silnikiem sterowania (regulacji)


1.Skasować kody DTC za pomocą HDS.

2.Wyłączyć i następnie włączyć (II) zapłon.

3.Za pomocą testera HDS lub modułu sterującego klimatem przeprowadzić funkcję samodiagnozy.

4.Sprawdzić, czy występują kody usterek (DTC).

Czy wskazywany jest kod DTC B2982 lub K i AUTO?


TAK - Przejść do punktu 5.


NIE - Usterka okresowa, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach obwodu modułu sterującego klimatem i każdego silnika sterowania (regulacji).n


5.Wyłączyć zapłon.

6.Odłączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem.

7.Sprawdzić ciągłość obwodu kolejno między masą nadwozia i stykami nr 25 i 26 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 8.


NIE - Przejść do punktu 10.

8.Odłączyć wiązkę przewodów klimatyzacji od wiązki przewodów deski rozdzielczej.

9.Sprawdzić, czy dla tych samych styków występuje ciągłość z masą nadwozia.

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Naprawić zwarcie w przewodach między modułem sterującym klimatem a złączką 12-stykową wiązki przewodów deski rozdzielczej.n


NIE - Wyeliminować zwarcie w wiązce przewodów klimatyzacji.n

10.Odłączyć złączkę 12-stykową wiązki przewodów klimatyzacji od wiązki przewodów deski rozdzielczej.

11.Sprawdzić ciągłość obwodu między wymienionymi niżej stykami złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem oraz złączką 12-stykową wiązki przewodów deski rozdzielczej.

32-stykowa: 12-stykowa: 
Nr 25 Nr 10 
Nr 26 Nr 9 
Nr 27 Nr 8 

 

Czy obwód jest zamknięty?


TAK - Przejść do punktu 12.


NIE - Naprawić przerwę w przewodach między modułem sterującym klimatem a złączką 12-stykową wiązki przewodów deski rozdzielczej.n

12.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem w sposób podany poniżej.

Od styku Do styków 
25 26, 27 
26 27 


Czy obwód między stykami jest ciągły?


TAK - Usunąć zwarcie w przewodach.n


NIE - Przejść do punktu 13.


13.Ponownie podłączyć złączkę 12-stykową wiązki przewodów klimatyzacji do wiązki przewodów deski rozdzielczej.

14.Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem dla tych samych styków.

Czy obwód między stykami jest ciągły?


TAK - Wyeliminować zwarcie w wiązce przewodów klimatyzacji.n


NIE - Przejść do punktu 15.

15.Połączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem.

16.Włączyć zapłon (II).

17.Sprawdzić napięcie między stykami nr 25 i nr 27 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem.

 

Czy jest napięcie akumulatora?


TAK - Wymienić wiązkę przewodów klimatyzacji. Jeśli kod DTC B2982 jest ponownie wskazywany, zamienić moduł sterujący klimatyzacją na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw/wskazanie usterki zniknie, wymienić oryginalny  moduł sterujący klimatem.n


NIE - Zamienić moduł sterujący klimatem na inny sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny  moduł sterujący klimatem.n