Kod DTC B2982 lub wskaźnik K i AUTO kodu DTC: | Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z każdym silnikiem sterowania (regulacji) |
1. | Skasować kody DTC za pomocą HDS. |
2. | Wyłączyć i następnie włączyć (II) zapłon. |
3. | Za pomocą testera HDS lub modułu sterującego klimatem przeprowadzić funkcję samodiagnozy. |
4. | Sprawdzić, czy występują kody usterek (DTC). Czy wskazywany jest kod DTC B2982 lub K i AUTO? TAK - Przejść do punktu 5. NIE - Usterka okresowa, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach obwodu modułu sterującego klimatem i każdego silnika sterowania (regulacji).n |
5. | Wyłączyć zapłon. |
6. | Odłączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem. |
7. | Sprawdzić ciągłość obwodu kolejno między masą nadwozia i stykami nr 25 i 26 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 8. NIE - Przejść do punktu 10. |
8. | Odłączyć wiązkę przewodów klimatyzacji od wiązki przewodów deski rozdzielczej. |
9. | Sprawdzić, czy dla tych samych styków występuje ciągłość z masą nadwozia.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Naprawić zwarcie w przewodach między modułem sterującym klimatem a złączką 12-stykową wiązki przewodów deski rozdzielczej.n NIE - Wyeliminować zwarcie w wiązce przewodów klimatyzacji.n |
10. | Odłączyć złączkę 12-stykową wiązki przewodów klimatyzacji od wiązki przewodów deski rozdzielczej. |
11. | Sprawdzić ciągłość obwodu między wymienionymi niżej stykami złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem oraz złączką 12-stykową wiązki przewodów deski rozdzielczej.
Czy obwód jest zamknięty? TAK - Przejść do punktu 12. NIE - Naprawić przerwę w przewodach między modułem sterującym klimatem a złączką 12-stykową wiązki przewodów deski rozdzielczej.n |
12. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem w sposób podany poniżej.
Czy obwód między stykami jest ciągły? TAK - Usunąć zwarcie w przewodach.n NIE - Przejść do punktu 13. |
13. | Ponownie podłączyć złączkę 12-stykową wiązki przewodów klimatyzacji do wiązki przewodów deski rozdzielczej. |
14. | Sprawdzić ciągłość obwodu między stykami złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem dla tych samych styków. Czy obwód między stykami jest ciągły? TAK - Wyeliminować zwarcie w wiązce przewodów klimatyzacji.n NIE - Przejść do punktu 15. |
15. | Połączyć złączkę 32-stykową modułu sterującego klimatem. |
16. | Włączyć zapłon (II). |
17. | Sprawdzić napięcie między stykami nr 25 i nr 27 złączki 32-stykowej modułu sterującego klimatem.
Czy jest napięcie akumulatora? TAK - Wymienić wiązkę przewodów klimatyzacji. Jeśli kod DTC B2982 jest ponownie wskazywany, zamienić moduł sterujący klimatyzacją na sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw/wskazanie usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł sterujący klimatem.n NIE - Zamienić moduł sterujący klimatem na inny sprawdzony w działaniu i ponownie sprawdzić. Jeśli objaw usterki zniknie, wymienić oryginalny moduł sterujący klimatem.n |