Usuwanie usterek układu MICU

UWAGA: Stosować tylko, jeżeli HDS nie jest dostępny.

Opis systemu


Tryb testowy 1


Komunikację B-CAN można sprawdzić w trybie testowym 1, a oświetlenie sufitowe wskazuje kod DTC za pośrednictwem schematu migania.

Tryb testowy 2


W trybie testowym 2 można sprawdzić obwody przełącznika i czujnika do modułu MICU. Niektóre obwody przełącznika i czujnika podłączone do modułu zestawu wskaźników (obrotomierz) i modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera można również sprawdzić, gdy linia B-CAN jest prawidłowa.

 

Tryb testowy 1


Wymagane narzędzia specjalne
Złączka zwierająca MPCS (  07WAZ-0010100)
 



1.Sprawdzić bezpiecznik nr 16 (15 A) w skrzynce bezpieczników pod pokrywą silnika i bezpiecznik nr 10 (7,5 A) w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą. Jeśli bezpiecznik jest przepalony, znaleźć i usunąć przyczynę, a następnie wymienić bezpiecznik.

2.Zdjąć dolną osłonę deski rozdzielczej po stronie kierowcy.

3.Ustawić przełącznik oświetlenia sufitowego w położeniu „DOOR” (położenie środkowe). Zamknąć wszystkie drzwi. Włączyć zapłon (II). Jeśli pas bezpieczeństwa kierowcy jest odpięty, generowany jest sygnał dźwiękowy.

4.Podłączyć złączkę zwierającą MPCS (A) do złączki serwisowej MICU (B), a następnie włączyć przełącznik (C).

 

5.Po około 5 sekundach oświetlenie sufitowe powinno zaświecić się na 2 sekundy, zgasnąć, a następnie zamigać na 0,2 sekundy. Oznacza to, że został uruchomiony tryb testu 1 funkcji samodiagnostycznych.

UWAGA: Jeśli oświetlenie sufitowe nie włącza się i nie miga, sprawdzić, czy obwód SCS jest sprawny.

6.Po około 1 sekundzie po kroku 5 oświetlenie sufitowe będzie migało, wskazywało kod DTC i powtarzało ten stan co 3 sekundy. Jeśli jest więcej niż jeden DTC, układ będzie sygnalizował je rosnąco, zaczynając od DTC o najmniejszym numerze. Usuwać kody usterek (DTC) w następujący sposób:

DTC Przyczyna i usuwanie usterek 
MICU nie może odebrać sygnałów wysyłanych z MICU (kontrola wysyłanych sygnałów), lub MICU nie może odebrać sygnałów z modułu zestawu wskaźników (obrotomierz). Jeśli wskazywany jest tylko kod DTC 1, zamieniać kolejno moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) i MICU na inne, dobre sprawdzone w działaniu i sprawdzać DTC po każdej zamianie. 


Anulowanie trybu testowego 1


UWAGA: Aby anulować tryb testowy 1, wyłączyć wyłącznik złączki zwierającej MICU na więcej niż 10 sekund lub wyłączyć zapłon.

Tryb testowy 2


1.W trybie testowym 1, wyłączyć wyłącznik złączki zwierającej MPCS (A) na około 5 do 10 sekund, a następnie ponownie go włączyć.

 

2.Oświetlenie sufitowe powinno zaświecić się na 2 sekundy, zgasnąć, a następnie mignąć dwukrotnie z przerwami co 0,2 sekundy. Oznacza to, że system przeszedł z trybu testu 1 do trybu testu 2.

3.Ciągle w trybie testowym 2 uruchomić wyłączniki opisane w tabeli poniżej. Jeśli obwód jest sprawny, oświetlenie sufitowe mignie jednokrotnie. Jeśli obwód jest uszkodzony, oświetlenie sufitowe nie miga.

  • Jeśli oświetlenie sufitowe nie miga nawet po uruchomieniu wyłącznika, sprawdzić dwa lub trzy inne obwody wymienione w tabeli. Jeśli oświetlenie sufitowe miga dla każdego obwodu, obwody dodatkowe są sprawne, usunąć zwarcie lub przerwę w obwodzie, którego test zakończył się niepowodzeniem w 3.
  • Jeśli oświetlenie sufitowe nie mignie ponownie, ta usterka w wielu obwodach oznacza, że moduł sterujący został uszkodzony bez wywoływania kodu DTC. Sprawdzić kilka następnych obwodów. Jeśli one także są uszkodzone, wykonać test wejściowy MICU. Jeśli żaden z testów nie wskaże niesprawności, zmieniać w podanej kolejności MICU lub moduł zestawu wskaźników (obrotomierz) na dobre, sprawdzone w działaniu i sprawdzać ponownie. Jeśli układ działa prawidłowo, zamieniona część jest uszkodzona; wymienić ją.

Przełącznik blokady drzwi kierowcy (ZABLOKOWANY) Przełącznik MIST wycieraczek szyby przedniej 
Przełącznik blokady drzwi kierowcy (ZABLOKOWANY) Wyłącznik spryskiwaczy szyby przedniej 
Wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy (ODBLOKOWANE) Sterownik przerywanej pracy wycieraczek szyby przedniej 
Wyłącznik przycisku blokady drzwi kierowcy (ZABLOKOWANE) Przełącznik kierunkowskazu (LEWY) 
Wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy (ODBLOKOWANY) Przełącznik kierunkowskazu (PRAWY) 
Wyłącznik bębenka zamka drzwi kierowcy (ZABLOKOWANY) Wyłącznik świateł awaryjnych 
Wyłącznik blokady drzwi pasażera (ODBLOKOWANY) Wyłącznik reflektorów (WŁ.) 
Wyłącznik blokady drzwi pasażera z przodu (ZABLOKOWANY) Wyłącznik reflektorów (WYŁ.) 
Wyłącznik przycisku blokady drzwi pasażera (ODBLOKOWANIE) Wyłącznik oświetlenia 
Wyłącznik przycisku blokady lewych drzwi tylnych (ODBLOKOWANIE) Przełącznik zmiany świateł 
Wyłącznik przycisku blokady prawych drzwi tylnych (ODBLOKOWANIE) Wyłącznik sygnału świetlnego 
Wyłącznik drzwi kierowcy Wyłącznik pokrywy silnika (z zabezpieczeniem) 
Wyłącznik drzwi pasażera z przodu Czujnik położenia pedału hamulca 
Wyłącznik lewych drzwi tylnych Wyłącznik klamki drzwi bagażnika 
Wyłącznik prawych drzwi tylnych Wyłącznik przednich świateł przeciwmgielnych 
Wyłącznik zamka drzwi bagażnika Wyłącznik tylnych świateł przeciwmgielnych 
Przełącznik audio Czujnik kluczyka w stacyjce (stacyjka) 
Przełącznik zmiany prędkości wycieraczki przedniej szyby (HI/LO)  
Przełącznik zmiany prędkości wycieraczki przedniej szyby (INT/LO)  


Anulowanie trybu testowego 2


UWAGA: Aby skasować tryb testu 2, odłączyć złączkę MPCS od multipleksowej złączki testowej na dłużej niż 10 sekund lub wyłączyć zapłon.